Star Wars er Star Wars, og uanset hvor mange kræfter George Lucas bruger på at maltraktere den oprindelige, klassiske trilogi, kan han ikke fravriste den dens titel som alle tiders største filmeventyr. Det er ærgerligt, at de oprindelige biografudgaver af filmene ikke medfølger (og de bliver næppe nogensinde udgivet i HD), men udgivelsen kompenserer for det minus med et væld af fremragende dokumentarer og slettede scener, som fans formentlig kan bruge ugevis på at nærstudere. Nå ja, de tre prequels medfølger også, og selvom de ikke når de gamle film til sokkeholderne, så er de ikke helt uden meritter. En mangelfuld, men uundværlig udgivelse.
Se også: Filmz TV ser stjerner – “Star Wars” anmeldes på Blu-ray!
#171 BN 13 år siden
Tak. Det tager jeg naturligvis som et kompliment. :-)
#172 Slettet Bruger [2164196818] 13 år siden
Arh, gør du nu ikke det? :)
Det stemmer da ikke helt overens med dine tidligere udtalelser om at ville være modstykket til dem, der giver den nye trilogi en sviner og dine handlinger - hver gang nogen kritiserer den nye trilogi, er du jo der med det samme og skriver side op og side ned om deres kvaliteter.
I mine øjne ligner det da bestemt en kamp, det det jo netop er hvad en forkæmper gør: kæmper.
#173 BN 13 år siden
For mig FØLES det ikke som en kamp. Det er sjovt og underholdende, og det er ikke noget jeg skal vinde. Næh, det er bare en fornøjelse at vende og dreje ting i luften vedrørende en film, hvad enten det nu er Star Wars, There Will Be Blood eller Cinema Paradiso.
Ja, jeg fik for 6-7 år siden lyst til at tage til genmæle overfor kritikken af de første to Star Wars-prequels, fordi der ikke var andre der turde (selvom det er tydeligt, at mange andre også holder utroligt meget af Episode I og II). Reelt er det jo fuldstændig uden betydning, at der findes nogle der ikke kan lide nogle af éns yndlingsfilm. Men et film-diskussionsforum bliver bare lidt kedeligt og ensformigt, når det kun er den ene side (dem med den negative kritik) der bliver hørt/læst. ;-)
#174 Slettet Bruger [2164196818] 13 år siden
Hah, ok så.. Ja, jeg kan godt se, at det er scary business, at indrømme hvis man kan lide film, der ofte bliver kritiseret, det er fuldstændig uhørt på Filmz. :)
#175 BN 13 år siden
"Turde" skulle ikke tages specielt alvorligt, men dét har du vist fanget. ;-)
#176 Babo84 13 år siden
#177 BN 13 år siden
Har sendt ham her afsted til din adresse, Babo:
http://matemalune.fr/dotclear/public/image/spoonki...
#178 Babo84 13 år siden
Du er velkommen. Men han skal igennem dem her først:
http://waynejoseph.files.wordpress.com/2010/05/us-...
#179 BN 13 år siden
No problem. Fyren i mit link er udødelig og kan ikke standses. Kender du ham ikke fra Youtube? Ellers er her et link:
;-D
#180 Babo84 13 år siden