Star Wars er Star Wars, og uanset hvor mange kræfter George Lucas bruger på at maltraktere den oprindelige, klassiske trilogi, kan han ikke fravriste den dens titel som alle tiders største filmeventyr. Det er ærgerligt, at de oprindelige biografudgaver af filmene ikke medfølger (og de bliver næppe nogensinde udgivet i HD), men udgivelsen kompenserer for det minus med et væld af fremragende dokumentarer og slettede scener, som fans formentlig kan bruge ugevis på at nærstudere. Nå ja, de tre prequels medfølger også, og selvom de ikke når de gamle film til sokkeholderne, så er de ikke helt uden meritter. En mangelfuld, men uundværlig udgivelse.

Se også: Filmz TV ser stjerner – “Star Wars” anmeldes på Blu-ray!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#181 Therien 13 år siden

bhs (169) skrev:

Meget af det du skriver er bare fyld, som ingen mening giver.

Det er da godt du finder det underholdende så - nu hvor det ikke giver mening..

BN (167) skrev:
Jeg var 13-14 år, da jeg første gang så 'Star Wars' aka Episode IV. Og det blev til et gensyn med filmen og et førstegangskig på 'The Empire Strikes Back' og 'The Return of the Jedi' i løbet af de næste 3-4 år, hvor jeg var teenager. Ingen af filmene sagde mig noget særligt.

hehe der skulle lige noget Jar Jar Binks og lidt modenhed til? :-) Ej det er gas.. Men jow, det begynder så småt at give en eller anden form for mening..

BN (168) skrev:
Nej, ikke nødvendigvis. Men det er faktisk ikke kvaliteten vi taler om her, men folks mening om og vurdering af de tre prequels. Djarnis anfægtede i #137 min "vurdering af de tre prequels" og kaldte den "usædvanlig", og det var dét jeg tog til orde imod i #141, hvor jeg talte om, hvordan man får "det brede billede af en films popularitet".

Ja ja, IMDB er en stor pærevælling af alle slags mennesker.. Der er langt imellem de konstruktive indlæg derovre.. Anyway, om du vil det eller ej, så er mennesker der giver Ep I og II en minoritet..

bhs (169) skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan du kan kalde min mening "så anderledes" hvad angår Episode III, når filmz-brugerne har stemt denne op på 5/6?

At du giver Ep III 10/10 kan jeg bedere acceptere end de to andre.. Desuden har jeg ikke stillet spørgsmål ved den karakter - det er de andre..

bhs (169) skrev:
Og har du - selv efter mit indlæg #146 - tænkt dig at blive ved med på ægte skuespiller-manér at foregive, at jeg er den eneste her på filmz, der har givet Episode III topkarakter?

Læs ovenstående igen.. Du er derimod den eneste dansker jeg nogenside har mødt der giver Ep I og II 10/10.. Så igen, om du vil det eller ej, så er du for mig ganske speciel :-)
Gravatar

#182 Reborn Sith 13 år siden

Læs ovenstående igen.. Du er derimod den eneste dansker jeg nogenside har mødt der giver Ep I og II 10/10.. Så igen, om du vil det eller ej, så er du for mig ganske speciel :-)

Han er ikke alene
Og husk nu Therien, the force will be with us.. Allways
It's all good man. Saul Goodman
Gravatar

#183 BN 13 år siden

Therien (181) skrev:
Anyway, om du vil det eller ej, så er mennesker der giver Ep I og II [topkarakter] en minoritet..

Joh, hvis man kan kalde hver 3. eller 4. af en brugeranmelder-skare for "en minoritet" - de er ihvertfald ikke en udtalt minoritet ligesom hvis det kun havde været hver 10. eller 20. af dem der gav filmene topkarakter.

Men uanset hvad, så betyder det ikke, at flertallet har "den rigtige mening" eller en bedre filmsmag.

Therien (181) skrev:
Du er derimod den eneste dansker jeg nogenside har mødt der giver Ep I og II 10/10.. Så igen, om du vil det eller ej, så er du for mig ganske speciel :-)

Det er der vist andre end mig end der er uenig med dig i. ;-)

P.S. Du har vist rodet rundt i navnene, siden du tillægger bhs et par af mine udtalelser.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#184 Babo84 13 år siden

Hvornår har folk for dig en bedre smag end andre, bn? Eller værdsætter du alles smag lige godt?
Gravatar

#185 BN 13 år siden

Babo84 (184) skrev:
Hvornår har folk for dig en bedre smag end andre, bn? Eller værdsætter du alles smag lige godt?

Folk med en dårligere smag er efter min mening f.eks. dem, der kun vil se underlødige, fjollede, sjofle komedier og ungdommelige, "smarte" og larmende actionfilm, og som nærmest boycutter alle andre slags film. Eller folk der synes, at gamle, danske film, især folkekomedier, er den ypperste form for underholdning filmbranchen nogensinde har budt os på, og som praktisk talt kun har sådanne film på deres stuereol.

Men folk der generelt breder sig og tager noget med fra mange genrer og stilarter og fra forskellige årtier, nyt og gammelt, ja, som måske også har et godt kendskab til mange instruktører og skuespillere m.m., vil jeg ikke sige har en dårligere smag, bare fordi jeg ikke lige er enige med dem i deres bedømmelse af visse film.
Gravatar

#186 Nukleon 13 år siden

Jeg var barn da jeg så Episode I. (9 år)

Dengang syntes jeg den var fantastisk, måske undtagen alt det politik med midten. Jeg voksede op med de forskellige udgivelser og har efter hver film brudt mig mindre og mindre om dem. Jeg har aldrig følt mig så ilde tilpas i en biograf som da Episode III rullede hen over skærmen. Sikke dog en forfærdelig, amatøragtig præstation, uden tvivl den værste af alle filmene.

I mellemtiden så jeg de originale, Jeg lånte et boksset (Special Edition, bær over med mig) med IV-V-VI af en kammerat og så dem alle på en sommerferie og var betaget, altså i en alder af 10 år. Jeg holder stadig af alle disse film.

Jeg syntes ikke denne "kamp" har noget at gøre med hvornår man er født. Hvis du er et barn vil du nok acceptere "prequel" filmene fordi tjah, de er vel underholdene nok. Men de holder simpelthen ikke når man vokser op. Plottene er simpelthen for dumme, der er ingen guldkorn, og man bliver distraheret fra filmen pga. de ofte uforståelige hændelser.

Det er selvfølgelig min egen mening, men jeg føler at den har et tilstrækkeligt tav i andre jævnaldrende, sålænge de har meninger om film.
Gravatar

#187 Babo84 13 år siden

BN

Man kan også brede sig uden at have god smag. Og så begrænse sig, men have god sans for kvalitet.
Gravatar

#188 BN 13 år siden

Babo84 (187) skrev:
BN

Man kan også brede sig uden at have god smag. Og så begrænse sig, men have god sans for kvalitet.

Du bad mig om eksempler på, hvad JEG syntes - og du fik du så. Eksemplerne var ikke udtømmende. Derfor min fremhævelse med tyk skrift af "f.eks.". ;-)
Gravatar

#189 BN 13 år siden

Nukleon (186) skrev:
Men de holder simpelthen ikke når man vokser op.

Nej, ikke for dig. Men for andre, f.eks. nogle der allerede VAR voksne, da de så filmene.

I øvrigt er det en håbløs mission at forsøge at affærdige de tre prequels med, at de mest er for drenge. I sit udgangspunkt er alle seks film en gang drengerøvs-underholdning med tju-bang og lejlighedsvis ironisk humor, samt pjattede indfald med mere eller mindre sjove væsener og mere eller mindre sjove mundhuggerier - og det gælder da ikke mindst den gamle trilogi med dens naive, lette tone.

Der er ikke noget specielt voksent eller modent over nogen af filmene. Næh, de er lavet for at passe til mennesker i alle aldre, idet de taler til vort indre "barn" med dets trang til eskapistisk eventyr skildrende de gode mod de onde.

Hvis det endelig skal være, er dele af Episode II og hele Episode III som følge af den mørke, dystre tone og visse voldsomme, tragiske begivenheder betydeligt mindre børnevenlig end den gamle trilogi.
Gravatar

#190 Kruse 13 år siden

BN (189) skrev:
Hvis det endelig skal være, er dele af Episode II og hele Episode III som følge af den mørke, dystre tone og visse voldsomme, tragiske begivenheder betydeligt mindre børnevenlig end den gamle trilogi.

Hvis man vel og mærke mener at det "fungerer". Jeg giver dig ret i at det de forsøger på at ramme en mørkere og mere dyster tone, men det er bare dårligt eksekveret efter min mening. Så hvad der virker som en dyster tone for dig, virker istedet som en flad og distancerende(og til tider tåkrummende) oplevelse for mig.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: