Star Wars er Star Wars, og uanset hvor mange kræfter George Lucas bruger på at maltraktere den oprindelige, klassiske trilogi, kan han ikke fravriste den dens titel som alle tiders største filmeventyr. Det er ærgerligt, at de oprindelige biografudgaver af filmene ikke medfølger (og de bliver næppe nogensinde udgivet i HD), men udgivelsen kompenserer for det minus med et væld af fremragende dokumentarer og slettede scener, som fans formentlig kan bruge ugevis på at nærstudere. Nå ja, de tre prequels medfølger også, og selvom de ikke når de gamle film til sokkeholderne, så er de ikke helt uden meritter. En mangelfuld, men uundværlig udgivelse.

Se også: Filmz TV ser stjerner – “Star Wars” anmeldes på Blu-ray!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#201 bhs 13 år siden

Kan være dig og BN skal have en film aften sammen ;)
Gravatar

#202 BN 13 år siden

Therien (197) skrev:
Folk der hylder de to første film som mesterværker ER en minoritet

Jeg forholder mig udelukkende til procenttallene fra dem, der har ulejliget sig med at BEGRUNDE deres karaktergivning, d.v.s. dem, der har skrevet brugeranmeldelser. Her er man trods alt noget mere sikker på, at det er folk der rent faktisk går op film, og som ikke bare slynger et "Fed film - 10/10" eller "Halvdårlig film - 5/10" ud.

Therien (197) skrev:
Jeg siger det igen, jeg endnu ikke mødt en dansker der giver dem hverken 10/10 eller 9/10

Og jeg siger, at du lukker øjnene for realiteterne: Se nu at få din briller på og Læs #182, samt #199, hvor Batys citerer fra mit tidligere indlæg.

Therien (197) skrev:
Hvad er du og andre uenig med mig i? At du er den eneste dansker jeg har mødt/skrevet med, der forherliger dem? Det må du og hvem så end "de" er da gerne være, det gør det bare ikke mindre sandt.

Jeg gentager: Læs #182 og #199 og bliv oplyst.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#203 Batsy 13 år siden

bhs (201) skrev:
Kan være dig og BN skal have en film aften sammen ;)

Nope, Superhelte og ærkefjender banker hinanden de holder ikke filmaftnen især ikke når han skal være så ligeglad og ignorre mit indlæg Pft BN siger jeg

ej, BN er anonym og vil være anonym alle steder endda på filmaftnen iklædt en Yoda dragt 8p
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#204 BN 13 år siden

Batsy (199) skrev:

- JannikAnd gav Episode III karakteren 5½/6, idet han tilføjede: "den sidste ½ kommer ved gensynet."

- wiseguy skrev: "Episode III ER DEN BEDSTE AF DEM ALLE!!!"

- Kalle Ferm skrev om Episode III: "6 stjerner herfra - ubetinget!"

- filmz-rabies skrev om Episode III: "6 stjerner. No more, no less!"

- filmz-Randy Savage skrev om Episode III: "Den er på højde med ep.5"

Så at JEG skulle være den eneste? Nej, min ven.

Havde håber du brugte mig. . . øv altså, jeg gav den jo 9 ud af 10 tror jeg eller 10 snøft skuffet

Men jeg ville nævne dem, som indtil videre har fundet, og som giver Episode III topkarakter (6/6 eller 10/10) eller regner den for seriens bedste eller ihvertfald ligeså god den bedste af de gamle, nemlig 'The Empire Strikes Back'. ... Og du kun giver den jo kun 9/10, Batsy. Det er også en flot, flot karakter, men 10/10 er det trods alt ikke, vel? ;-)
Gravatar

#205 MMB 13 år siden

Hvornår er 5,5/6 så blevet topkarakter? ;)
Gravatar

#206 BN 13 år siden

Foeller (205) skrev:

Hvornår er 5,5/6 så blevet topkarakter? ;)

Læs sammenhængen og forstå ... altså hvorfor jeg har nævnt JannikAnd's karakter.
Gravatar

#207 MMB 13 år siden

Men det der med, at den kommer med et gensyn, det er jo bare noget, han går ud fra...
Kan vi ikke få ham til at kommentere? Jeg nægter at tro, han giver den 6/6 i dag.
Gravatar

#208 Batsy 13 år siden

BN (204) skrev:
Batsy (199) skrev:

- JannikAnd gav Episode III karakteren 5½/6, idet han tilføjede: "den sidste ½ kommer ved gensynet."

- wiseguy skrev: "Episode III ER DEN BEDSTE AF DEM ALLE!!!"

- Kalle Ferm skrev om Episode III: "6 stjerner herfra - ubetinget!"

- filmz-rabies skrev om Episode III: "6 stjerner. No more, no less!"

- filmz-Randy Savage skrev om Episode III: "Den er på højde med ep.5"

Så at JEG skulle være den eneste? Nej, min ven.

Havde håber du brugte mig. . . øv altså, jeg gav den jo 9 ud af 10 tror jeg eller 10 snøft skuffet

Men jeg ville nævne dem, som indtil videre har fundet, og som giver Episode III topkarakter (6/6 eller 10/10) eller regner den for seriens bedste eller ihvertfald ligeså god den bedste af de gamle, nemlig 'The Empire Strikes Back'. ... Og du kun giver den jo kun 9/10, Batsy. Det er også en flot, flot karakter, men 10/10 er det trods alt ikke, vel? ;-)

Jeg ved ikke om jeg synes den er bedere eller bare på ligefod på the empire strikes back, jeg er lige så godt underholdt af begge, og jeg giver den altså 9-10 og empire strikes back er 10 ud af 10, ved ikke hvor jeg skal sætte III men finder jeg ud af med et gensyn af hele serien som jeg for set efter jeg er gået igenmen alle min film abc vejen og tager den nok sådan igen :P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#209 BN 13 år siden

Foeller (207) skrev:
Men det der med, at den kommer med et gensyn, det er jo bare noget, han går ud fra...

Med tanke på den høje karakter kan jeg - modsat dig - ikke se, at det skulle være urealistisk at han på et tidspunkt rent faktisk har fået sig et gensyn med filmen.

Foeller (207) skrev:
Jeg nægter at tro, han giver den 6/6 i dag.

Hvorfor nægter du dét?
Gravatar

#210 MMB 13 år siden

BN (209) skrev:
Med tanke på den høje karakter kan jeg - modsat dig - ikke se, at det skulle være urealistisk at han på et tidspunkt rent faktisk har fået sig et gensyn med filmen.

Selvfølgelig tror jeg også, at han har genset filmen, jeg mener bare ikke, man kan gå ud fra, at han automatisk vil give den 6/6 ved et gensyn.

BN (209) skrev:
Hvorfor nægter du dét?

Tja, når man læser lidt om hans filmsmag, og hvordan den har ændret sig, ville Star Wars III i hvert fald springe ud i samlingen af yndlingsfilm, men jeg kan selvfølgelig sagtens tage fejl der. :)

Skriv ny kommentar: