Star Wars er Star Wars, og uanset hvor mange kræfter George Lucas bruger på at maltraktere den oprindelige, klassiske trilogi, kan han ikke fravriste den dens titel som alle tiders største filmeventyr. Det er ærgerligt, at de oprindelige biografudgaver af filmene ikke medfølger (og de bliver næppe nogensinde udgivet i HD), men udgivelsen kompenserer for det minus med et væld af fremragende dokumentarer og slettede scener, som fans formentlig kan bruge ugevis på at nærstudere. Nå ja, de tre prequels medfølger også, og selvom de ikke når de gamle film til sokkeholderne, så er de ikke helt uden meritter. En mangelfuld, men uundværlig udgivelse.

Se også: Filmz TV ser stjerner – “Star Wars” anmeldes på Blu-ray!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#211 Therien 13 år siden

BN (202) skrev:
Jeg forholder mig udelukkende til procenttallene fra dem, der har ulejliget sig med at BEGRUNDE deres karaktergivning, d.v.s. dem, der har skrevet brugeranmeldelser. Her er man trods alt noget mere sikker på, at det er folk der rent faktisk går op film, og som ikke bare slynger et "Fed film - 10/10" eller "Halvdårlig film - 5/10" ud.

Ja, det har jeg forstået.. Det virker bare underligt, da du forsøger at advokere for den alemene popularitet af de to første prequels, så starter du med at eksludere næsten 220000 stemmer fordi du ikke mener de er "seriøse nok".. Du bragte selv IMDB ind i billedet, dog bruger du kun en brøkdel af det for at finde dit helt personlige svar.. Alt det her basere du så igen på en teori du selv har brygget sammen, som du så forventer at jeg/vi bare skal æde. Efter din egen teori burde der jo være endnu flere 10ere i det samlede billede da folk "bare" stemmer 10 eller 1.. Alt sammen på trods af at langt de fleste stemmere ligger imellem 20 og 40 - dem der tager det mest seriøst. Når du går i så små sko med hensyn til fakta, så skal du ikke have special behandling.. Du mister sgu de procenter 9/10 stemmerne giver dig, for det er ikke det du giver, det er jo 10/10.. Du kan slå nok så mange krumspring du vil, men Ep I og II ligger under middel og i EP I's tilfælde er det kun små 11% der mener det er et mesterværk.. Dem der tager ratings mest seriøst på IMDB må vel være dem der ejer IMDB eller sådan noget, men staben stemmer i hvert fald 5.5 ud af 10..

Du hiver også 2 anmeldere frem for at støtte din sag.. Cornelius og Ebert (Gav ikke topkarater her som han gjorde til Knowing).. Hvad hjælper det når Ep I får sølle 61% på rotten? (Der kræver de bare at man hælder til den positive side, det kræver ikke en topkarakter)

Så jow, der er bestem mange der mener Ep I er en okay film, men det er næsten 1 ud af 10 der mener den er 10/10.

BN (202) skrev:
Og jeg siger, at du lukker øjnene for realiteterne: Se nu at få din briller på og Læs #182, samt #199, hvor Batys citerer fra mit tidligere indlæg.

Hmm jeg havde overset at du havde fundet 5 personer frem fra gemmeren (Som alle taler om Ep III, det gør jeg ikke).. Nåh ja, så er alt modbevist - I er jo over alt! Her i tråden kan man jo se hele 2 udover dig, Batsy og "Reborn Sith".. Ud af dem har jeg kun talt med Batsy tidligere, anede ikke han gav disse film 9/10 eller 10/10 - tak for advarslen. Resten har jeg aldrig mødt eller talt med.. Hvad er det du ikke forstår når jeg siger: "Ikke har talt med eller mødt"?

Lige for at være sikker: At jeg aldrig har mødt en person betyder: Jeg har aldrig mødt en person.. At jeg aldrig har talt med en person betyder: Jeg har aldrig talt med en person.. Håber det giver mening nu.

BN (202) skrev:
Jeg gentager: Læs #182 og #199 og bliv oplyst.

Det gjorde jeg, nu skal du så slukke for dit "filter".
Gravatar

#212 BN 13 år siden

Jeg har foreslået filmz-redaktionen en afstemning omkring antal stjerner man synes, at Episode III skal have - ikke fordi jeg tror, at MANGE vil give den 6/6, men fordi udelukkende fordi jeg tror, at i det mindste NOGLE vil. Filmen har immervæk gennemsnitskarakteren 5,09 her på filmz (se dvd-anmeldelsen fra 14. november 2005).

Men redaktionen forkaster nok forslaget ligesom de konsekvent har gjort med alle andre forslag, jeg er kommet med gennem de sidste par år (herunder en afstemning om Bedste Arthur Penn-film lige efter denne instruktørs død).
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#213 Therien 13 år siden

Hvorfor ikke Ep I og II, det er her du afviger mest?
Gravatar

#214 Batsy 13 år siden

BN (212) skrev:
Jeg har foreslået filmz-redaktionen en afstemning omkring antal stjerner man synes, at Episode III skal have - ikke fordi jeg tror, at MANGE vil give den 6/6, men fordi udelukkende fordi jeg tror, at i det mindste NOGLE vil. Filmen har immervæk gennemsnitskarakteren 5,09 her på filmz (se dvd-anmeldelsen fra 14. november 2005).

Men redaktionen forkaster nok forslaget ligesom de konsekvent har gjort med alle andre forslag, jeg er kommet med gennem de sidste par år (herunder en afstemning om Bedste Arthur Penn-film lige efter denne instruktørs død).

Smækkede os ind, som en ekstra hjælp da jeg os gad selv se hvem der gir den 6 :P, jeg selv giver den 6 stjener
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#215 BN 13 år siden

Therien (211) skrev:
Hmm jeg havde overset at du havde fundet 5 personer frem fra gemmeren.. Nåh ja, så er alt modbevist - I er jo over alt!

Hold dig sammenhængen, Therien ... hold dig til sammenhængen. Jeg har klart og tydeligt angivet, at disse 5 personer er et bevis på, at jeg IKKE er den eneste dansker, endsige den eneste her på filmz.dk, der giver Episode III topkarakter.

Dine lange forklaringer er i øvrigt spild af tid. Jeg har aldrig benægtet, at de fleste giver de tre Star Wars-prequels fra 7/10 og nedefter. Jeg siger blot, at andres mening ikke er mindre værd. Hvis tusinder af mennesker har fået nogle af deres livs bedste filmoplevelser, så kan du komme rendende alt det du vil med din nedgørelse og ufine antydninger af, at filmene kun er for børn eller umodne voksne. Hvor meget bedre var det ikke at respektere, at alle altså ikke deler din holdning til de tre prequels?
Gravatar

#216 Batsy 13 år siden

Therien (213) skrev:

Der sikkert ikke særlig mange der gir et 6 tal, så dårligt de stakkels film bliver talt om værd dag så det vil bare være dumt at putte en afstemning hvor man ved at de fleste stemmer 1-3 stjerner

Gravatar

#217 BN 13 år siden

Therien (213) skrev:

Fordi jeg aldrig har påstået, at Ep. I og II fik topkarakterer af nogen andre her på filmz. Jeg har ihvertfald ikke set nogen give dem det.

Jeg har kun talt om Ep. III i den forbindelse.
Gravatar

#218 BN 13 år siden

Therien (213) skrev:

Og hvilken betydning har det iøvrigt, om jeg så afviger nok så meget? Ændrer det, at andre synes noget andet, på MIN oplevelse af filmen? Næh. Er andres mening mere rigtig end min? Næh.
Gravatar

#219 Batsy 13 år siden

BN Så så BN nu skal du bare tænke Pft jeg synes de film er mesterværker skid på de andres menning, fint de ikke kan lide den men jeg kan godt lide dem ingen grund til at bliver sur

husk nu Yodas flettede men vise ord-

Gravatar

#220 BN 13 år siden

Batsy (219) skrev:
BN Så så BN nu skal du bare tænke Pft jeg synes de film er mesterværker skid på de andres menning, fint de ikke kan lide den men jeg kan godt lide dem ingen grund til at bliver sur

husk nu Yodas flettede men vise ord-

Der er skam ikke skyggen af surhed hos mig - heller ikke i #218. Jeg stiller bare manden et par spørgsmål, eftersom han går meget op i, at jeg skal føle mig anderledes (hvilket jeg ikke gør). ;-D

Skriv ny kommentar: