“The Thin Red Line” blev bestemt ikke noget megahit, da den udkom i 1998, men siden da har den udviklet sig til et af krigsfilmgenrens mest velrenommerede værker – og med god grund. Terrence Malicks dybsindige studium i menneskets krig med sig selv, hinanden og naturen er et vaskeægte mesterværk. Europæiske fans af “The Thin Red Line” blev formentlig skuffede, da det kun var amerikanerne, som fik en fornem BD-udgivelse af filmen sidste år, men heldigvis indeholder denne danske Blu-ray det samme enestående transfer, det samme mageløse lydspor og næsten det samme exceptionelle ekstramateriale. Et must.
Skriv ny kommentar:
#111 BN 13 år siden
Ja, men dermed ville de også blive ret intetsigende. Som regel er det ikke bare én ting, men op til flere, ja, en helhed, der gør, at en given film er blevet en favorit hos mig. Og hvis jeg direkte stræbte efter at gøre dem korte, ville det ikke fremgå tydeligt, hvorfor jeg var så begejstret for de film, der er på min top 200.
Hehe. Jeg er nok miljøskadet fra min tid i folkeskolen, hvor dansk var mit yndlingsfag, og hvor jeg skrev den ene fristil efter den anden (altid fiktion). Jeg har meget svært ved at blive tilfreds med en tekst, som jeg selv skal sætte sammen, hvad enten det er sangtekster eller filmanmeldelser/bedømmelser. Det er altid en indre kamp, hvor jeg leder efter de bedst dækkende eller bedst beskrivende ord, som rammer hovedet på sømmet i forhold til den tanke, jeg gerne vil have frem.
Nej, så går det straks bedre eller hurtigere, når jeg bare skal kommentere hvad andre har skrevet om forskellige film. ;-)
#112 Hr. Nielsen 13 år siden
#113 BN 13 år siden
I know ... jeg valgte bare at give et seriøst svar. ;-)
Jamen, tak.
I så fald må jeg hellere lade være med lave resten af min top 200 på følgende måde:
Patriot Games
En tidligere CIA-agent og hans familie trues på livet af en IRA-terrorist.
Et af højdepunkterne fra 1990'erne.
10/10
#114 Neranders 13 år siden
"That's rough, buddy."
#115 Babo84 13 år siden
Vi er selvfølgelig alle ømme, eller kan være, over vores favoritfilm. Jeg står ikke her og spiller hellig eller fredet. Slet ikke.
Og grunden til jeg holder mig kortfattet mht. TTRL er, at den trænger til gensyn, hvis jeg skal gå i detaljer. Derfor forholder jeg mig i "overskrifter" og det jeg bedst kan huske af oplevelsen. Jeg har dog i sinde at afprøve den på BD, når tiden kommer, og så kan jeg skrive lidt mere.
Vi er alle tunge at danse med, når det drejer sig om filmdebat :)
Hvor mange film jeg ser der ikke har været igennem det danske biomarked? Ikke mange. Men det hænder da at jeg opstøver noget der ikke har været tilgengælig. Hvorfor?? Det afhænger lidt af flere ting, hvis jeg skal opstøve en film og bruge penge på det. Generelt set er jeg mainstream anlagt (selvom jeg på sammetid kan irriteres over mainstream), og vi to har næppe det helt store tilfælles, vil jeg tro.
#116 Babo84 13 år siden
Nåh, det behøver du såmænd ikke at være. Jeg behøver ikke denne film for at få nogens skulderklap. Og nu er det heller ikke fordi jeg synes den er decideret skod.
#117 Hr. Nielsen 13 år siden
[quote=BN (113)Jamen, tak.
I så fald må jeg hellere lade være med lave resten af min top 200 på følgende måde:
Patriot Games
En tidligere CIA-agent og hans familie trues på livet af en IRA-terrorist.
Et af højdepunkterne fra 1990'erne.
10/10 [/quote]Så ville du slet ikke gide gøre forsøget tror jeg;)
#118 JannikAnd 13 år siden
Og nej, vi har muligvis ikke meget tilfælles filmisk. Men det betyder ikke nødvendigvis, at vi er uenige. I vores tilfælde skyldes det højst sandsynligt, at vi træder forskellige veje.
#119 Babo84 13 år siden
Det er jeg enig i. Og bare for at understrege, så finder jeg den altså ikke dårlig, så firkantet er tingene ikke :) Hvad er dine krigsfilm favoritter?
hehe måske nok. Også fint nok. Kunne man ikke få dig til at skrive en anmeldelse? :)
#120 Hr. Nielsen 13 år siden