“The Thin Red Line” blev bestemt ikke noget megahit, da den udkom i 1998, men siden da har den udviklet sig til et af krigsfilmgenrens mest velrenommerede værker – og med god grund. Terrence Malicks dybsindige studium i menneskets krig med sig selv, hinanden og naturen er et vaskeægte mesterværk. Europæiske fans af “The Thin Red Line” blev formentlig skuffede, da det kun var amerikanerne, som fik en fornem BD-udgivelse af filmen sidste år, men heldigvis indeholder denne danske Blu-ray det samme enestående transfer, det samme mageløse lydspor og næsten det samme exceptionelle ekstramateriale. Et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#131 Babo84 13 år siden

Jannikand

Det er ihvertfald en ret stærk og nuanceret film, som belyser en utilgivelig krig. Løb jo med oscaren i sin tid. Vi har det med at dyrke amerikanske slag igennem tiderne men denne krig foregik faktisk for øjnene af os.
Gravatar

#132 Therien 13 år siden

Bony (130) skrev:
Branko mener du vel..? ;-)

http://www.imdb.com/title/tt0283509/

Gah! Jeg talte om Apocalypse Now - blandede indlæggene sammen - beklager! Men, Apocalypse Now er go, så se den.. hehe.. Im out!
Gravatar

#133 Bony 13 år siden

Therien (132) skrev:
Bony (130) skrev:
Branko mener du vel..? ;-)

http://www.imdb.com/title/tt0283509/

Gah! Jeg talte om Apocalypse Now - blandede indlæggene sammen - beklager! Men, Apocalypse Now er go, så se den.. hehe.. Im out!

Det ved jeg godt, men Branko/Brando lå sgu' lige til højrebenet. ;-)

Angående Apocalypse Now, så har jeg allerede set den og det er uomtvisteligt min absolutte yndlingsfilm i genren! Så jeg kan helt sikket være med på din anbefaling af filmen til andre. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#134 Castanea 13 år siden

JannikAnd (122) skrev:
- "Alexander Nevsky", Sergei Eisenstein
- "Apocalypse Now", Francis Ford Coppola
- "Barry Lyndon", Stanley Kubrick
- "The Thin Red Line", Terrence Mallick

Jeg må tilslutte mig disse. Samt:

- "A Time to Love and a Time to Die"
- "Ballad of a Soldier"
- "Das Boot" (ak, tænk at samme instruktør kunne lave et makværk som "Troy")
- "Destiny of a Man"
- "Dr. Strangelove"
- "Fires on the Plain"
- "Friendly Persuasion"
- "Ivan's Childhood"
- "Ran"
- "The Big Parade"
- "The Burmese Harp"
- "The Human Condition"
- "The Peach Thief"
- "They Fought for Their Country"
- "Westfront 1918"
- "Wooden Crosses"
Gravatar

#135 RasmusFL 13 år siden

#129 - glæd dig til at se den på blu-ray. Jeg havde en kæmpe oplevelse med det. Biografversionen er klart at foretrække, dog. Hvis man virkelig giver filmen lov til at køre sit budskab igennem og lever sig ind i hele 'the horror'-begrebet (hvis du ikke forstår vil du vide det når du ser den) samtidig med at skrue godt op for lyden vil jeg næsten garantere for en knock-out-oplevelse.

Min egen krigsfilm-favorit-liste ville nok se ud som noget a lá dette:

1: The Thin Red Line
2: Apocalypse Now (begge i min all-time top 5)
3: Idi i Smotri (et MUST)
4: Saving Private Ryan
5: Das Boot
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#136 Babo84 13 år siden

Skal jeg gøre. Das Boot er også fremragende.
Gravatar

#137 JannikAnd 13 år siden

#134 - Som jeg forsøgte at forklare, ville listen se anderledes ud, hvis jeg havde inkluderet krigsdramaer. Jeg har dog inkluderet "Human Condition", som vel nok er blandt de bedste trilogier gennem tiden. En skam, at Criterion aldrig udsendte den på BD.
Gravatar

#138 Castanea 13 år siden

Lidt Conrad og Frazer læsning vil ej heller skade, inden du (gen)ser "Apocalypse Now", Babo.

#137:

Siden du åbenbart er glad for Bondarchuks filmatisering af Tolstoj, har du så set hans (endnu bedre) "Destiny of a Man" og "They Fought for Their Country"?
Gravatar

#139 Bony 13 år siden

Tror lige jeg smutter ned i den lokale Fona og ser om de har den på lager i eftermiddagspausen. Har lige fundet ud af, at den kun koster 99,- på blu-ray.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#140 RasmusFL 13 år siden

#139 - det lyder som en fornuftig idé. Lyd- og billedsiden er som en drøm
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"

Skriv ny kommentar: