“The Thin Red Line” blev bestemt ikke noget megahit, da den udkom i 1998, men siden da har den udviklet sig til et af krigsfilmgenrens mest velrenommerede værker – og med god grund. Terrence Malicks dybsindige studium i menneskets krig med sig selv, hinanden og naturen er et vaskeægte mesterværk. Europæiske fans af “The Thin Red Line” blev formentlig skuffede, da det kun var amerikanerne, som fik en fornem BD-udgivelse af filmen sidste år, men heldigvis indeholder denne danske Blu-ray det samme enestående transfer, det samme mageløse lydspor og næsten det samme exceptionelle ekstramateriale. Et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#151 Troels 13 år siden

velformuleret anmeldelse, og kunne ikke være mere enig i din kritik af den sidste del af filmen!
Gravatar

#152 MMB 13 år siden

Troels (151) skrev:
velformuleret anmeldelse, og kunne ikke være mere enig i din kritik af den sidste del af filmen!

Mange tak! :) Altid rart at høre, at der er nogen, som orker at komme igennem en lang anmeldelse. :P
Gravatar

#153 Castanea 13 år siden

Ser du hans film i en speciel rækkefølge? Days of Heaven (et mindre filmisk mirakel) bør du ikke snyde dig selv for, selvom Malick ikke har begejstret dig indtil videre.
Gravatar

#154 Neranders 13 år siden

Foeller:

God og velskrevet anmeldelse, som var god læsning, trods jeg kun er delvist enig. :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#155 Troels 13 år siden

Foeller:

så lidt, har dog læst dem der var længere! :P
Gravatar

#156 MMB 13 år siden

Lorentzen (153) skrev:
Ser du hans film i en speciel rækkefølge? Days of Heaven (et mindre filmisk mirakel) bør du ikke snyde dig selv for, selvom Malick ikke har begejstret dig indtil videre.

Nej, det gør jeg ikke. :)
Jeg ser dem bare i den rækkefølge, som falder mig ind. Måske jeg endda ser The Tree of Life i dag. :)
Det irriterer mig dog meget, at Days of Heaven ikke fås på region B Blu-ray.

Neranders (154) skrev:
Foeller:

God og velskrevet anmeldelse, som var god læsning, trods jeg kun er delvist enig. :)

Hehe, sådan er det jo. :)
Jeg kan dog sagtens forstå, hvis folk sætter rigtig stor pris på denne film, for den har nogle helt åbenlyse kvaliteter - men det er også bare en film, som ikke appelerer til alle.

Troels (155) skrev:
Foeller:

så lidt, har dog læst dem der var længere! :P

Hehe, ja, det kunne jeg forestille mig. :P
Gravatar

#157 Neranders 13 år siden

Foeller (156) skrev:
men det er også bare en film, som ikke appelerer til alle.

Det er jeg helt enig med dig i. Det er der ingen af Malicks film, som er. :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#158 MMB 13 år siden

Apropos Malick. Læste lige dette interview med James Horner, som komponerede musikken til The New World. Han sviner Malick til på det groveste: http://www.imdb.com/name/nm0000517/board/flat/7523...
Gravatar

#159 Muldgraver 13 år siden

Ja, de ser ud til at have meget forskellig tilgang til film. Spøjst i øvrigt, hvordan Horner ikke kan andet end sige hvor flink og rar Malick var, men samtidig blive så bitter på ham.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#160 The Insider 13 år siden

Selv i noterne til "New World"-CD'en sviner Horner Malick til. Classy guy. Det pudsige er, at det er et af hans absolut bedste scores fra de sidste 10-15 år. Han skal åbenbart presses for at præstere noget virkelig nyt og godt.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: