I rollen som Sam er Shia LaBeouf kæk og karismatisk som altid. Supermodellen Rosie Huntington-Whiteley har overtaget Megan Fox’ plads ved Sams side, og hendes indsats som den standhaftige Carly er bestemt ikke tosset, men turtelduernes flirt kunne ikke have virket mere påklistret. Det er en fornøjelse at se Patrick Dempsey trodse sit familievenlige image med en slesk præstation som Carlys chef, og Frances McDormand er et af filmens få humoristiske elementer, der faktisk fungerer, fordi hun underspiller og ikke skråler os i ansigtet. Tag ved lære, Bay. Men pudsigt nok er det de computerskabte maskiner og deres respektive stemmelæggere, som præsterer filmens bedste skuespil.
Jeg vil medgive, at selv de bedste actionfilms fortællinger er fattige på substans, men de kompenserer med charme, vovemod og karakterer, man enten elsker eller elsker at hade. De to første “Transformers”-film var lige så følelsesforladte som den gængse robot, hvorfor man blev fuldkommen ligeglad med alt og alle i dem. Men da det sidste opgør mellem de gode og onde transformers spidser til i “Transformers 3”, opnår filmen faktisk en emotionel slagkraft, der kort hensatte mig til barndommen og gav mig mod på at hive mine talløse Transformers-figurer ned fra loftet. Ærgerligt, at det skulle tage næsten tre hele film for franchisen at gøre den slags indtryk.
Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Transformers 3”-interviews – Del 1.
#161 BeKay 13 år siden
Det bliver uden min hjælp.
Jeg føler mig sku' lidt dum efter at have betalt 150 kroner for denne omgang skrald.
Ville være gået ud som en rig mand, såfremt hvert plot hul og latterlige jar-jar niveau joke gav en krone.
#162 IK 13 år siden
Hehe du har jo allerede betalt. :)
#163 Kian 13 år siden
Det er synd. Jeg er 80'er og voksede op med den oprindelige serie. Det eneste der er blevet bedre er effekterne. Indholdet, replikkerne mvh er lammede end nogensinde før.
Jeg hader i øvrigt ham hovedrollen. Knægten smadrer alle film - fx Indianna Jones som han også ødelagde.
Jeg håber på et remake om ti år - er det ikke Spiderman de starter forfra på nu?
Lad os håbe en anden får lov til at sidde bag rattet næste gang.
Så var Transformers-trilogien på DVD alligevel ikke værd at samle på - *suk*