I rollen som Sam er Shia LaBeouf kæk og karismatisk som altid. Supermodellen Rosie Huntington-Whiteley har overtaget Megan Fox’ plads ved Sams side, og hendes indsats som den standhaftige Carly er bestemt ikke tosset, men turtelduernes flirt kunne ikke have virket mere påklistret. Det er en fornøjelse at se Patrick Dempsey trodse sit familievenlige image med en slesk præstation som Carlys chef, og Frances McDormand er et af filmens få humoristiske elementer, der faktisk fungerer, fordi hun underspiller og ikke skråler os i ansigtet. Tag ved lære, Bay. Men pudsigt nok er det de computerskabte maskiner og deres respektive stemmelæggere, som præsterer filmens bedste skuespil.

Jeg vil medgive, at selv de bedste actionfilms fortællinger er fattige på substans, men de kompenserer med charme, vovemod og karakterer, man enten elsker eller elsker at hade. De to første “Transformers”-film var lige så følelsesforladte som den gængse robot, hvorfor man blev fuldkommen ligeglad med alt og alle i dem. Men da det sidste opgør mellem de gode og onde transformers spidser til i “Transformers 3”, opnår filmen faktisk en emotionel slagkraft, der kort hensatte mig til barndommen og gav mig mod på at hive mine talløse Transformers-figurer ned fra loftet. Ærgerligt, at det skulle tage næsten tre hele film for franchisen at gøre den slags indtryk.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Transformers 3”-interviews – Del 1.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#151 Kviesgaard 13 år siden

Der blev jeg i første omgang temmelig overrasket, og så efterfølgende alligevel ikke. Gad vide om det er en strategi for at fremme en eller anden kult status ved The Island. Sådan en slags produkt placement sublime message agtig ting? Han havde da ingen skrupler ved at vise plakater fra egne film i Transformers: De Faldnes Hævn.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#152 Batsy 13 år siden

151# Cloverfield var os med som plakat, og Armagedon blev nævnt af en tyk knægt hvor han siger" This is like 1000 times more awesome then armagedon, burn burn" tror jeg han sagde, =P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#153 The Insider 13 år siden

#144, Set ud fra et forretningsmæssigt synspunkt, så vil jeg da ved gud også trygle Bay om at lave yderligere 10 Transformers. Hvorfor pokker skulle man ikke gøre det? Filmene tjener helvedes masser penge.

Ja, men når selve præsidenten hos et filmselskab trygler Bay om at lave en Transformers-film, fordi han ellers står til at miste sit job, og når Bay samtidigt har vovemodet til at genfortælle den historie (og dermed understrege sin magt over for sin overordnede), så får jeg i hvert fald det klare indtryk, at Bay er den i forholdet, som har bukserne på. I'm sorry, men jeg er sikker på, at Bay ville have lavet nøjagtig den samme film, hvis han selv havde vundet 200 millioner dollars i Lotto og følte sig nødsaget til at bruge dem alle på at lave en Transformers-film.

De pisser vel ikke på ham. De giver ham en masser penge, så han kan lege og lave action.

Netop. De vil bare ikke risikere at pisse ham af, det ville have for store konsekvenser.

Hvis han havde så forbandet frie hænder og arbejdede med kompetente folk, så burde man overhovedet ikke lave Transformers, men noget helt andet. Jeg tvivler på Bay ligefrem opsøger dårlige manus-forfattere, og da han undskyldte for 2'eren, burde han ihvertfald have blevet MEGET kloger.

For at besvare den første kommentar: Ja, så burde man nok lave noget andet, men det er ikke ensbetydende med, at Bay har det på samme måde. En drengerøv som ham blev garanteret ellevild ved tanken om at bruge et mindre lands BNP på at lave et overflødighedshorn af computergenereret nonsens. Jeg må spørge ham næste gang, jeg får chancen! Punkt nummer to: Hvem ved, om Bay syntes, at de var dårlige manuskriptforfattere? Han havde arbejdet med Orci og Kurzman to gange før Transformers 2, de har formentlig klikket godt.
War. War never changes.
Gravatar

#154 Bruce 13 år siden

Ufatteligt, hvor meget mere man kan opnå, med så meget mindre! Dårligere effekter, langt mere sjov!

Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#155 Babo Rises 13 år siden

The Insider (153) skrev:
I'm sorry, men jeg er sikker på, at Bay ville have lavet nøjagtig den samme film, hvis han selv havde vundet 200 millioner dollars i Lotto og følte sig nødsaget til at bruge dem alle på at lave en Transformers-film.

Det håber jeg da ved gud ikke. Så burde man ikke kunne få det job så nemt?
Gravatar

#156 Bruce 13 år siden

#155 Men omvendt er det vel klogt nok, når det efterhånden er beviseligt, at det er og bliver det lette øl, som har størst sandsynlighed for at indspille de største summer i biograferne. Det er jo en forrygende top 10 worldwide vi ser i øjeblikket:

1 Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides $1,008.9 mio.
2 Fast Five $597.4 mio.
3 The Hangover Part II $548.7 mio.
4 Kung Fu Panda 2 $536.6 mio.
5 Rio $470.1 mio.
7 Transformers: Dark of the Moon $440.6 mio.
6 Thor $439.7 mio.
8 X-Men: First Class $335.0 mio.
9 Rango $242.6 mio.
10 The Green Hornet $227.8 mio.
Gravatar

#157 IK 13 år siden

Bruce (156) skrev:
7 Transformers: Dark of the Moon $440.6 mio.

Det er sgu imponerende, at filmen har formået at indtjene så meget på så kort tid. Næste uge overhaler den stensikkert Fast Five, og jeg tror faktisk godt, at den kan runde en milliard.
Gravatar

#158 Bruce 13 år siden

#157 Nærmeste konkurrent til global succes, må næsten have været den sorte død i 1300 tallet :)
Gravatar

#159 Ericmase 13 år siden

Epic! :D

The Movie Nerd is here...
Gravatar

#160 Babo Rises 13 år siden

Det er fordi Hollywood efterhånden har vænnet publikum til den lave kvalitet og klicheer, når sommeren indtræffer. Kun få går imod strømmen og forsøger at puste nyt liv.

Skriv ny kommentar: