Folkene bag “The Wolverine” har forsøgt at lave en bedre film end “X-Men Origins: Wolverine”, og håndværksmæssigt er missionen lykkedes. Til gengæld er der mindre og mindre sjov action, og skulle man være i tvivl, så sætter et ualmindeligt ringe eksekveret afslutningstwist en tyk streg under, hvor søgt og fortænkt historien egentlig er. Som sagt leveres der et ekstra klip efter rulleteksterne (en såkaldt stinger), der varmer op til den kommende “X-Men: Days of Future Past”, men indtil da har “The Wolverine” altså været en temmelig kedelig og intetsigende affære.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Sweetiebellefan 11 år siden

Jeg ser frem til denne film.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#42 Big Daddy 11 år siden

#37 Jeg kunne godt lide filmen i sin tid, i hvert fald på action-siden og sådan. Men jeg kan godt følge din kritik af især hovedpersonen. Husker i sin tid, at jeg også kritiserede netop dette. Husker også at mange andre, kritiserede mig for at mene det, da de mente at det var forfriskende med en 'anti-helt', der ikke var skåret efter den typiske skabelon. Det er jo for så vidt også rigtigt nok, men dog næppe et argument for, at karakteren i D9 i sig selv er vellykket. Jeg fandt ham også anstrengende og med få forsonende træk, der gjorde at man ikke gad holde rigtigt med ham og hvis man ikke gør det, er det jo i bund og grund ligegyldigt om han klarer den. Det må jo trække ned. Helt så slem som du finder ham, gør jeg dog ikke, måske fordi jeg anser karakteren for at være tænkt sarkastisk i en grad, så man må ryste på hovedet af ham. Men han kunne og burde være skrevet bedre, helt helt enig. I øvrigt knaldhamrende godt argumenteret, også på de andre punkter, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig eller mener de alle udgør det problem du anser dem som.
Os, De Konforme
Gravatar

#43 Kruse 11 år siden

Lord Beef Jerky (38) skrev:
Ingen af filmene er gode, men jeg har et rigtig godt argument, der får dig over på min side - Brett Ratner.

Brett Ratner er kongen af kommerciel succesfuld middelmådighed. "X-Men Origins: Wolverine" er jo direkte elendig, og får Brett Ratner til at ligne en mesterinstruktør!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#44 Ispep 11 år siden

Tarantrier (40) skrev:
For mig var D9 bare en film, der virkelig forsøgte at være seriøs, realistisk og meningsfuld, og derfor er alle disse elementer (og flere til) kæmpe problemer for mig :)

Jeg tænkte nok du ville svare nogenlunde i den retning. Ikke at jeg mener din tankegang er forkert. Jeg er til dels enig. Hvis én films ambition er høj, stiger vel ens forventninger også. Men hvis jeg kan "tilgive" en "useriøs" og hjernedød actionfilm, så kan jeg vel også indimellem "tilgive" den mere seriøse, realistiske og meningsfulde, for eventuelle fodfejl, mangler osv. Jeg vil jo 10 gange heller se D9 end GI Joe når det kommer til stykket, selv hvis de havde lige mange fejl - så finder jeg stadig D9 mere begavet, mere underholdende og bare en bedre film. Jeg ved så ikke helt, hvor meningsfuld D9 er? Den har da lidt kant hvis man søger, men nogen dyb og meningsfuld film tror jeg nu ikke den er tænkt som. Jeg synes bare den har en god historie, som jeg ofte eftersøger hos Blockbusters, og sjældent får. Blomkamp lader til at være en instruktør, der kreerer lidt originalitet og nytænkning, samtidig med han underholder helt vildt. Derfor har jeg stor tiltro til han kan levere noget godt igen med Elysium.
Gravatar

#45 Lord Beef Jerky 11 år siden

Kruse (43) skrev:
Brett Ratner er kongen af kommerciel succesfuld middelmådighed. "X-Men Origins: Wolverine" er jo direkte elendig, og får Brett Ratner til at ligne en mesterinstruktør!

Jeg mindes kun Red Dragon som værende middelmådig. Resten er fornærmende dårligt. Ærgerligt at jeg ikke kunne få dig over på min side her. Ratner-kortet er ellers noget af et kort at spille!!!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#46 Kruse 11 år siden

Lord Beef Jerky (45) skrev:
Jeg mindes kun Red Dragon som værende middelmådig.

Nah, den er skam over middel.

Lord Beef Jerky (45) skrev:
Resten er fornærmende dårligt.

Jeg vil nu også kalde "X-Men: The Last Stand" for middelmådig. Men jeg må også indrømme at de få andre Ratner film jeg har set, er så langt tid tilbage, at jeg muligvis også ville betragte dem som dårlige, hvis jeg genså dem nu til dags(det har jeg bare ikke lyst til).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#47 Lord Beef Jerky 11 år siden

#46 du er alt ALT for flink ved Ratner! Hvis du ikke vil gense nogle af hans film, så se nogle af de dokumentarer han er med i. Han er så hamrende dum, at man får meget svært ved at sige noget godt om hans film bagefter.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#48 SublimeKen 11 år siden

Synes nu Red Dragon var meget god... Som den eneste Ratner film vel at mærke!
Gravatar

#49 dslacker 11 år siden

D9: Hovedpersonen er en karikatur på en klassisk bureaukrat (Kafka, eller de nazister der "blot" følger ordrer...). Det er altså ikke meningen, at man på nogen måde skal føle sympati med ham og han bliver også behørigt straffet.
De bliver tydeligt forklaret, at de 2 "hoved-aliens" ikke er samme type som de fleste af de andre som bliver betegnet som slavearbejdere/lav-kaste.
Alt det tekniske kritik er fuldstændig ligegyldig, da det kan findes i stort samtlige actionfilm, der nogensinde er lavet. Det er altså svært at tage din kritik alvorligt. Og så af en der kan li' G.I. Joe filmene som nok er noget af det mest hjernelamme vrøvl, der endnu er set.

Mht den nye Wolverine, så er det en så god filmatisering af Frank Miller og Chris Claremont's Jærven i Japan historie, som man kunne håbe på. At der er proppet lidt ekstra action og en enkelt mutant på for at formilde pøblen er tilgiveligt og giver lidt ekstra pondus til at Jærven skal slås så hårdt mod nogle i Superhelte sammenhæng svagelige skurke.
Alle der på forhånd hader den før de har set den skulle tage og vente med at udtale sig, men det er jo desværre et ofte forekommende fænomen her på filmz. SUK!
OBS Filmen bør i den grad ses i 2D, da der er et par action scener med håndholdt kamera, som vil være direkte ulideligt i 3D.
Jeg glæder mig i hvert fald til den næste Wolverine film, der jo passende kan foregå imellem historien i denne og den næste X-men. (Der står 2 år senere i epilogen, så der er masser af tid...)
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#50 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Man kan da ikke kalde Rush Hour for fornærmende dårlig. Den er da super underholdende, indenfor sin genre.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: