Folkene bag “The Wolverine” har forsøgt at lave en bedre film end “X-Men Origins: Wolverine”, og håndværksmæssigt er missionen lykkedes. Til gengæld er der mindre og mindre sjov action, og skulle man være i tvivl, så sætter et ualmindeligt ringe eksekveret afslutningstwist en tyk streg under, hvor søgt og fortænkt historien egentlig er. Som sagt leveres der et ekstra klip efter rulleteksterne (en såkaldt stinger), der varmer op til den kommende “X-Men: Days of Future Past”, men indtil da har “The Wolverine” altså været en temmelig kedelig og intetsigende affære.
Skriv ny kommentar:
#41 Sweetiebellefan 11 år siden
#42 Big Daddy 11 år siden
#43 Kruse 11 år siden
Brett Ratner er kongen af kommerciel succesfuld middelmådighed. "X-Men Origins: Wolverine" er jo direkte elendig, og får Brett Ratner til at ligne en mesterinstruktør!
#44 Ispep 11 år siden
Jeg tænkte nok du ville svare nogenlunde i den retning. Ikke at jeg mener din tankegang er forkert. Jeg er til dels enig. Hvis én films ambition er høj, stiger vel ens forventninger også. Men hvis jeg kan "tilgive" en "useriøs" og hjernedød actionfilm, så kan jeg vel også indimellem "tilgive" den mere seriøse, realistiske og meningsfulde, for eventuelle fodfejl, mangler osv. Jeg vil jo 10 gange heller se D9 end GI Joe når det kommer til stykket, selv hvis de havde lige mange fejl - så finder jeg stadig D9 mere begavet, mere underholdende og bare en bedre film. Jeg ved så ikke helt, hvor meningsfuld D9 er? Den har da lidt kant hvis man søger, men nogen dyb og meningsfuld film tror jeg nu ikke den er tænkt som. Jeg synes bare den har en god historie, som jeg ofte eftersøger hos Blockbusters, og sjældent får. Blomkamp lader til at være en instruktør, der kreerer lidt originalitet og nytænkning, samtidig med han underholder helt vildt. Derfor har jeg stor tiltro til han kan levere noget godt igen med Elysium.
#45 Lord Beef Jerky 11 år siden
Jeg mindes kun Red Dragon som værende middelmådig. Resten er fornærmende dårligt. Ærgerligt at jeg ikke kunne få dig over på min side her. Ratner-kortet er ellers noget af et kort at spille!!!
#46 Kruse 11 år siden
Nah, den er skam over middel.
Jeg vil nu også kalde "X-Men: The Last Stand" for middelmådig. Men jeg må også indrømme at de få andre Ratner film jeg har set, er så langt tid tilbage, at jeg muligvis også ville betragte dem som dårlige, hvis jeg genså dem nu til dags(det har jeg bare ikke lyst til).
#47 Lord Beef Jerky 11 år siden
#48 SublimeKen 11 år siden
#49 dslacker 11 år siden
De bliver tydeligt forklaret, at de 2 "hoved-aliens" ikke er samme type som de fleste af de andre som bliver betegnet som slavearbejdere/lav-kaste.
Alt det tekniske kritik er fuldstændig ligegyldig, da det kan findes i stort samtlige actionfilm, der nogensinde er lavet. Det er altså svært at tage din kritik alvorligt. Og så af en der kan li' G.I. Joe filmene som nok er noget af det mest hjernelamme vrøvl, der endnu er set.
Mht den nye Wolverine, så er det en så god filmatisering af Frank Miller og Chris Claremont's Jærven i Japan historie, som man kunne håbe på. At der er proppet lidt ekstra action og en enkelt mutant på for at formilde pøblen er tilgiveligt og giver lidt ekstra pondus til at Jærven skal slås så hårdt mod nogle i Superhelte sammenhæng svagelige skurke.
Alle der på forhånd hader den før de har set den skulle tage og vente med at udtale sig, men det er jo desværre et ofte forekommende fænomen her på filmz. SUK!
OBS Filmen bør i den grad ses i 2D, da der er et par action scener med håndholdt kamera, som vil være direkte ulideligt i 3D.
Jeg glæder mig i hvert fald til den næste Wolverine film, der jo passende kan foregå imellem historien i denne og den næste X-men. (Der står 2 år senere i epilogen, så der er masser af tid...)
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
#50 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden