Folkene bag “The Wolverine” har forsøgt at lave en bedre film end “X-Men Origins: Wolverine”, og håndværksmæssigt er missionen lykkedes. Til gengæld er der mindre og mindre sjov action, og skulle man være i tvivl, så sætter et ualmindeligt ringe eksekveret afslutningstwist en tyk streg under, hvor søgt og fortænkt historien egentlig er. Som sagt leveres der et ekstra klip efter rulleteksterne (en såkaldt stinger), der varmer op til den kommende “X-Men: Days of Future Past”, men indtil da har “The Wolverine” altså været en temmelig kedelig og intetsigende affære.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 BN 11 år siden

SublimeKen (48) skrev:
Synes nu Red Dragon var meget god... Som den eneste Ratner film vel at mærke!

Lige mine ord.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#52 elsotho 11 år siden

Du har ret hele vejen igennem. Det kunne ikke skrives ret meget bedre.

(Min uforbeholdne mening. District 9 får 6 stjerner af mig )

Jeg er også af den mening at man skal sætte fans af genren til at anmelde diverse film. Det er tydeligvis ikke sket her!
Gravatar

#53 Lord Beef Jerky 11 år siden

DocDoom (50) skrev:
Man kan da ikke kalde Rush Hour for fornærmende dårlig. Den er da super underholdende, indenfor sin genre.

Vanvittig racistisk film der er klippet helt elendigt og fyldt med tredjerangs slapstick. Den er fornærmende dårlig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#54 Ispep 11 år siden

Jep. Den er temmelig skod. Selv "indenfor sin genre" som åbenbart kan undskylde mange dårlige film ved at skrive sådan en sætning.
Gravatar

#55 Tarantrier 11 år siden

elsotho (52) skrev:
Jeg er også af den mening at man skal sætte fans af genren til at anmelde diverse film. Det er tydeligvis ikke sket her!

Suk....
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#56 Slettet Bruger [1046255666] 11 år siden

#52 -

Du mener, folk der godt kan lide actionfilm, eller folk der kan lide superheltefilmatiseringer?

Anmelderen har givet "G.I. Joe - Gengældelsen", "The Amazing Spider-Man" og "Taken 2" gode anmeldelser - det dækker vist begge forslag, så dit argument er vist skudt i sænk. :)

Det kan betale sig at klikke på anmelderens navn og lige checke tidligere anmeldelser igennem.
Gravatar

#57 BN 11 år siden

elsotho (52) skrev:

Nå, ikke?

Lad mig citere fra Tarantriers profil-tekst:

"selv det dummeste actionbrag, den mest cheasy kærlighedsfilm eller det groveste voldshorror kan, hvis det er godt lavet, sikre et par timers næsten meditativ eskapisme - altså give en en dybt stimulerende og berigende oplevelse alene i kraft af det forførende indpas, den gør på ens sjæl!"
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#58 elsotho 11 år siden

Her tænker jeg helt klart superheltegenren.

Jeg kan se at Tarantrier har givet IronMan 3, 2 stjerner og Amazing Spiderman 5 stjerner.

Fra 1984-2004 læste jeg alt hvad der var om diverse Superhelte hen over Marvel og DC.
Det gjorde jeg fordi jeg syntes universet var fedt. (og nok fordi jeg var afhængig)

Med det i tankerne kunne jeg foreks. godt tænke mig en anmeldelse af superheltefilm, hvor anmelderen ved bare en lille smule om universet bag ved film. Så ville den anmelderen med rette kunne svine en film, eller endnu bedre, fortælle læseren lidt om hvorfor filmen en fortalt som den er.

Gravatar

#59 The Insider 11 år siden

Vås.
War. War never changes.
Gravatar

#60 Slettet Bruger [1046255666] 11 år siden

#58 -

Jamen, hvis du ønsker at læse sådan en anmeldelse, så opsøger du den jo bare, sværere er det ikke. Der er masser af sider på internettet, hvor tegneseriefans snakker om og anmelder film, der er baseret på tegneserier og netop stiller dem i forhold til originalmaterialet.

I sidste ende, er det jo ligegyldigt hvad Tarantrier giver "The Wolverine" og om han har læst den specifikke tegneserie, som filmen er baseret på, fordi hvis du ikke er enig i hans anmeldelse, giver det jo ikke dig en bedre eller dårligere oplevelse i biografen. Selv hvis han havde læst tegneserien, er det ikke engang sikkert, at du ville kunne bruge anmeldelsen til noget, bare se hvor meget en film som "Man of Steel" delte vandene, også blandt Superman-fans.

Hvad du dog kan tage med er, om du er enig i hans andre anmeldelser - er du ikke det, er der en ret stor chance for, at du heller ikke vil være enig med ham i denne og så siger det jo netop noget om "The Wolverine".

Skriv ny kommentar: