På trods af en heftig og ret modig (om end en smule blasfemisk) beslutning om at lue ud i mutantensemblet efter devisen: out with the old, in with the new, så er filmen for rodet, for tam i sine portrætter og for stiv i sit skuespil. Det gælder også blandt solide gengangere som Ian McKellen, Patrick Stewart og Hugh Jackman. Effekterne er dog stadig spektakulære, og enkelte af kampene rammer samme opfindsomhed som i forgængerne. “X-Men: The Last Stand” er altså ikke nogen dårlig film, men set i lyset af de to forrige, er den på ingen måder X-ceptionel.
Skriv ny kommentar:
#171 18 år siden
#172 filmz-DonDiegoDeLaVega 18 år siden
Håber stærkt på en 4'er!!
5/6
#173 thomas040 18 år siden
især scenen med charles og eric i starten, hvor de rekrutererer jean, og klip til scenen med Warren som ung der prøver at skære sine vinger af... og klip igen til fare rums scenen, med en indifferent Logan som går rundt blandt eksplosioner og virker ligeglad...
Jeg syntes filmen i 1. akt og et stykke ind i 2. akt, formår at opbygge spænding og sætte tingene i scene ganske fint...
men så går det galt halvvejs, og alting falder til jorden med et brag....
der er nogle gode scener, blandt andet scenen i huset med Jean, Logans scene med Jean er også godt opbygget, scenen med Magneto på vejen med bilerne er også fed.. men det er mere action mæssigt... ... hmm der var een god scene til? hvad var det nu det var for'n en?.. hmm
nå... jeg siger til hvis jeg kommer i tanke om det
other than that... crap.... der var utrolig mange tåkrummende øjeblikke...
• stort set alt hvad præsidenten siger... hvorfor taler han konsekvent i "one-liners"?
• det meste af hvad storm siger, er også direkte pinligt. Jærvens lille pep-talk inden de tager afsted til Alcatraz.. gyys.
• Præsidentens kommentar om, "god have mercy on us all", da styrker ikke kan nå at komme frem til øen før om en halv time. Alle mutanterne er isoleret på en ø. Hvad er det værste der kan ske?
• Magnetos tale til hans broderskab i skoven / som en komplementær modsætning til han rimelig vellykkede tale i kirken.
• Iceman og ham gutten med ildens kamp? Hvad fanden var det?! De står og "stråler" på hinanden, indtil iceman tager sig sammen og giver ham en skalle? Kunne det ikke have været meget federe? Hvad skulle det til for?
• Den der multiple man scene? Hvor at det ikke er den rigtige mutant-camp? Hvorfor det? Det havde jo ingen effekt på noget? Hvad skulle det til for? Og hvorfor Magneto ofre en mutant for det?
• Magneto var ude af trit med den person han var i de to forgående film. Han omtaler blandt andet de andre mutanter som bønder. Og virker ikke synderligt interesseret i deres liv. Hvor han i de andre film ophøjede mutanter, blandt andet ham drengen med ilden. Det er lidt underligt at han er blevet så kynisk. I de andre film, forstod man ham egentlig godt. I denne film portrætteres han meget sort. Altså så charles er hvid. Det er ikke godt.
og jeg kunne blive ved...
#174 filmz-Angel Eyes 18 år siden
Med X1 og X2, samt Spiderman-filmene, Batman Begins og Sin City lykkedes det at vise verden, at tegneserier også kan tages seriøst og fungere selvstændigt som film. Folks fordomme overfor 'comics' måtte revideres, da der her var eksempler på film, som holdt forlægget i hævd, men samtidig havde dybde, karakter, kompleksitet, drama og frem for alt troværdighed - hvilket nok har været den sværeste hurdle at overkomme fra striber til lærred.
Men med X3 ser man en franchise, der formåede at sætte sig i respekt, fordi den netop valgte at tage sit emne seriøst (takket være fanboy-mentaliteten fra Singer og crew dog med en kritisk stillingtagen), falde fra hinanden igen, grundet moneymaker-maskinen, producernes større indblanding i projektet, der var vingeskudt og lederløst, og en elfte-time beslutning om at sætte hr. mindless-entertainment-with-more-bang-for-the-buck Ratner bag rattet, med to maskinelle manuskriptforfattere som co-piloter.
Konklusion: Vi er tilbage hvor vi startede, for når talent kombineres med succes over længere tid vil det uundgåeligt føre til hybris/nemesis (balllonen MÅ briste på et tidspunkt) og dermed en udvanding af indholdet til fordel for dollartegnet i øjnene...
Svanesangen er gået over i en elegi - jeg sørger i hvert fald over genrens bortgang (eller stabilisering om man vil).
Men hey, så længe der er eksplosioner er folk vel glade?
#175 elwood 18 år siden
Kom lige til at tænke på...
David Hayter aka. Stemmen bag Solid Snake, Han skrev da ikke manus til 3'eren vel, han gjorde til 2'eren ved jeg og måske også 1'eren men ikke hel sikker.
Jeg mener han var en af de store drivkrafter udover Bryan Singer til at filmene var så gode, er jeg ret sikker på.
Jeg forsøger bare lige at finde ud af om manus forfatterne også blev skiftet ud i forb. med 3'eren.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#176 filmz-Angel Eyes 18 år siden
Det er rigtigt at David Hayter var med på manuskriptet til både X1 og X2 (co-forfatter).
#177 elwood 18 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#178 filmz-DonDiegoDeLaVega 18 år siden
Men med 3'eren derimod, tager man både chancer (nu vil jeg ikke spoile noget) - og vinder på det, i forhold til de tidligere film. historien bliver bragt videre mod det som det hele handler om, netop kampen mellem menneskene og mutanterne - eller mutanterne vs. mutanterne hvis man vil det.
- mit syn på filmen skal betragtes som syntet fra en average movie-goer. Jeg har indtrykket af at mange bedømmer filmen alene udfra de "plothuller" som man påståeligt siger man har fundet i forhold til tegneserien (men glemmer at dette er STAND-ALONE film, og nødvendigvis ikke behøver at hænge 100% sammen med karakter/historie-galleriet fra x-men tegneserierne) - og 2.: at brett ratner har stået bag projektet. jeg vil æde min gamle bowler-hat på, at hvis det var singer der havde stået bag, og resultatet havde været det samme, havde folk lovprist filmen. Thats my 5 bucks.
#179 18 år siden
#180 thomas040 18 år siden