På trods af en heftig og ret modig (om end en smule blasfemisk) beslutning om at lue ud i mutantensemblet efter devisen: out with the old, in with the new, så er filmen for rodet, for tam i sine portrætter og for stiv i sit skuespil. Det gælder også blandt solide gengangere som Ian McKellen, Patrick Stewart og Hugh Jackman. Effekterne er dog stadig spektakulære, og enkelte af kampene rammer samme opfindsomhed som i forgængerne. “X-Men: The Last Stand” er altså ikke nogen dårlig film, men set i lyset af de to forrige, er den på ingen måder X-ceptionel.
Skriv ny kommentar:
#191 blahblah 18 år siden
Det er jo ikke sikkert, der er jo også det med at man er fan osv. Franchise.
Jeg læser Spider-Man, elsker superhelte og alt det gøgl, og på trods af dårlige anmeldelser har jeg da også set alle superheltefilm fra nyere tid (bortset fra Elektra), og det er ikke fordi de er gode alle sammen (Vil mene at Batman Begins og X-men 3 er de eneste to rigtig gode superhelte film af nyere tid).
X-men 1 og 2 var ikke dårlige film, men jeg var ikke særlig imponeret over dem.
Det forhindrede mig dog ikke i at se 3'eren, og jeg blev positivt overrasket.
#192 dolphinfriendly 18 år siden
Det handler ikke om hvad der er godt eller dårligt, men om hvad der får mest opmærksomhed og derfor lokker folk til at se filmene eller høre musikken.
Med din indstilling til tingene, er alt godt - bare det sælger godt - og dét holder da heller ikke vand. :)
og #186
Jeg kan godt følge hvad du mener med, at Rattner som instruktør er forfulgt af "den gode smag" og måske derfor får hug pga. sin baggrund indenfor andre film...men det er da det en instruktør bliver bedømt udfra. Ærligt talt så er "Rush Hour" filmene sgu da ikke særligt gode og en instruktør vil altid være en auteur og sætte sit præg på den pågældende film - derfor frygtede jeg også at "X-Men 3" ville være noget bæ, men synes personligt den er overraskende fin. Naturligvis skal en instruktør have en chance for at vise sine evner, men Brett Rattner er trods alt ikke en Bryan Singer.
#193 filmz-DonDiegoDeLaVega 18 år siden
Salg af film afhænger utrolig meget af den goodwill filmen får - både som du selv skriver - igennem markedsføring (som da uden tvivl har været effektiv ved X-Men 3) - men bestemt også hvad folk mener om den og fortæller om den. Du hører da ikke voksne mænd og kvinder stå på arbejdet og diskutere hvor godt det nye Britney Spears album er, gør du? Film og TV er derfor en noget anderledes ting rent salgmæssigt end musik - ganske vidst har du pladeselskaberne/filmselskaberne, som har en række parametre som de kan gøre brug af i form af markedsføring, men tro mig, markedsføring er ikke nok som du skriver.
Så den kultur - som jeg netop kalder det - eksisterer på en helt anden måde mht. film, end den gør ved musik, og derfor kan du ikke sammenligne de to på den måde. Så jo, det handler netop om hvad kvaliteten af det der bliver lavet når alt kommer til alt når vi snakker om long-term indtjening.
#194 Hive 18 år siden
#195 blahblah 18 år siden
Hvis jeg kigger på hvad han ellers har lavet er Usual Suspects den eneste der springer i øjnene, og den lever virkeligt også meget på et fantastisk godt manuskript.
#196 Patriarch 18 år siden
Det som Bryan Singer formår er at få os til at tro på tingene. Han gør det troværdigt or os.
#197 18 år siden
#198 Patriarch 18 år siden
#199 blahblah 18 år siden
Og hvordan er det han formår at få os til at tro på tingene, på en måde som Retner ikke gør?
#200 thomas040 18 år siden
klipningen er i høj grad en dialog mellem klipper og instruktør, og instruktøren er den der leder eller fører, hvis det var en dans man talte om
hvordan han får os til at tro på tingene? karakter-tegninger... lade os leve os ind i hvem karaktererne er, og forstå deres bevæggrunde.... så kan vi relatere til handlingen, hvor outrereret den end er...
karaktertegningerne i xmen3 er meget vage... figurerne udvikler sig ikke meget... indlevelsen er lille... filmen er dårlig...