På trods af en heftig og ret modig (om end en smule blasfemisk) beslutning om at lue ud i mutantensemblet efter devisen: out with the old, in with the new, så er filmen for rodet, for tam i sine portrætter og for stiv i sit skuespil. Det gælder også blandt solide gengangere som Ian McKellen, Patrick Stewart og Hugh Jackman. Effekterne er dog stadig spektakulære, og enkelte af kampene rammer samme opfindsomhed som i forgængerne. “X-Men: The Last Stand” er altså ikke nogen dårlig film, men set i lyset af de to forrige, er den på ingen måder X-ceptionel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#191 blahblah 18 år siden

DonDiegoDeLaVega, er jo nok nærmere et håb.
Det er jo ikke sikkert, der er jo også det med at man er fan osv. Franchise.
Jeg læser Spider-Man, elsker superhelte og alt det gøgl, og på trods af dårlige anmeldelser har jeg da også set alle superheltefilm fra nyere tid (bortset fra Elektra), og det er ikke fordi de er gode alle sammen (Vil mene at Batman Begins og X-men 3 er de eneste to rigtig gode superhelte film af nyere tid).

X-men 1 og 2 var ikke dårlige film, men jeg var ikke særlig imponeret over dem.
Det forhindrede mig dog ikke i at se 3'eren, og jeg blev positivt overrasket.
Gravatar

#192 dolphinfriendly 18 år siden

#183 Vrøvl. Musik og film er i præcis samme grad en del af marketsøkonomi, reklamefremstød og fiksering fra medierne i forskellige grader - eller samme "kultur" som du kalder det.
Det handler ikke om hvad der er godt eller dårligt, men om hvad der får mest opmærksomhed og derfor lokker folk til at se filmene eller høre musikken.

Med din indstilling til tingene, er alt godt - bare det sælger godt - og dét holder da heller ikke vand. :)

og #186

Jeg kan godt følge hvad du mener med, at Rattner som instruktør er forfulgt af "den gode smag" og måske derfor får hug pga. sin baggrund indenfor andre film...men det er da det en instruktør bliver bedømt udfra. Ærligt talt så er "Rush Hour" filmene sgu da ikke særligt gode og en instruktør vil altid være en auteur og sætte sit præg på den pågældende film - derfor frygtede jeg også at "X-Men 3" ville være noget bæ, men synes personligt den er overraskende fin. Naturligvis skal en instruktør have en chance for at vise sine evner, men Brett Rattner er trods alt ikke en Bryan Singer.

Gravatar

#193 filmz-DonDiegoDeLaVega 18 år siden

#192 - Okay det "vrøvl" som du påstår jeg lukker ud, må da vel også gælde for mission impossible 3? Eller poseidon? Førstnævnte, MI3, er et rigtig godt eksempel på hvad dårlig eksponering af en medvirkende (Hr. Cruise), som har ødelagt meget for sig i løbet af det sidste års tid. Her var det så et ret absurd tilfælde, idet at JJ Abrams som egentlig er en fremragende instruktør, stod bag filmen. Markedsføring har der af de to førnævnte film været masser af! Sjovt nok så omsætter film ikke længere for det de plejer, måske har det en sammehæng med at de film der har været lavet på det sidste ikke har været videre orginale og nyskabende til at skabe folks interesse???
Salg af film afhænger utrolig meget af den goodwill filmen får - både som du selv skriver - igennem markedsføring (som da uden tvivl har været effektiv ved X-Men 3) - men bestemt også hvad folk mener om den og fortæller om den. Du hører da ikke voksne mænd og kvinder stå på arbejdet og diskutere hvor godt det nye Britney Spears album er, gør du? Film og TV er derfor en noget anderledes ting rent salgmæssigt end musik - ganske vidst har du pladeselskaberne/filmselskaberne, som har en række parametre som de kan gøre brug af i form af markedsføring, men tro mig, markedsføring er ikke nok som du skriver.

Så den kultur - som jeg netop kalder det - eksisterer på en helt anden måde mht. film, end den gør ved musik, og derfor kan du ikke sammenligne de to på den måde. Så jo, det handler netop om hvad kvaliteten af det der bliver lavet når alt kommer til alt når vi snakker om long-term indtjening.

Gravatar

#194 Hive 18 år siden

#173

Angående præsidentens bekymring over at tropperne ikke kan ankomme hurtigt nok, er det vel fordi at han frygter at Leech - måske deres eneste effektive våben mod de mest kraftfulde mutanter - bliver dræbt... logisk nok udrub i det lys, synes jeg. Og mmed hensyn til Magnetos ligegyldighed overfor mutant "bønderne", synes jeg såmænd det falder helt fint i karakter med hans opførsel i de to tidligere film - f.eks. hvor han i X1 uden anger er villig til at ofre Roques liv for hans sag - og igen i X2, hvor han er villig til at ofre Xavier og resten af X-Men.
Gravatar

#195 blahblah 18 år siden

Nu forstår jeg ikke helt hypen omkring Bryan Singer, bevares de to første film var udemærket instrueret, men ikke noget helt vildt.
Hvis jeg kigger på hvad han ellers har lavet er Usual Suspects den eneste der springer i øjnene, og den lever virkeligt også meget på et fantastisk godt manuskript.

Gravatar

#196 Patriarch 18 år siden

#195 og klipning ikke mindst.

Det som Bryan Singer formår er at få os til at tro på tingene. Han gør det troværdigt or os.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

#197 18 år siden

190: hvordan satte den "i den grad Ridleys Hanibal til skamme"?
Gravatar

#198 Patriarch 18 år siden

Ved at være underholdende.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#199 blahblah 18 år siden

Klipning er jo overhovedet ikke kun instruktøren, jo han har noget at sige, men klipperen har lige så meget.

Og hvordan er det han formår at få os til at tro på tingene, på en måde som Retner ikke gør?
Gravatar

#200 thomas040 18 år siden

#199 ikke at jeg vil svare for Patriarch

klipningen er i høj grad en dialog mellem klipper og instruktør, og instruktøren er den der leder eller fører, hvis det var en dans man talte om

hvordan han får os til at tro på tingene? karakter-tegninger... lade os leve os ind i hvem karaktererne er, og forstå deres bevæggrunde.... så kan vi relatere til handlingen, hvor outrereret den end er...

karaktertegningerne i xmen3 er meget vage... figurerne udvikler sig ikke meget... indlevelsen er lille... filmen er dårlig...
Failure is a zero out.

Skriv ny kommentar: