På trods af en heftig og ret modig (om end en smule blasfemisk) beslutning om at lue ud i mutantensemblet efter devisen: out with the old, in with the new, så er filmen for rodet, for tam i sine portrætter og for stiv i sit skuespil. Det gælder også blandt solide gengangere som Ian McKellen, Patrick Stewart og Hugh Jackman. Effekterne er dog stadig spektakulære, og enkelte af kampene rammer samme opfindsomhed som i forgængerne. “X-Men: The Last Stand” er altså ikke nogen dårlig film, men set i lyset af de to forrige, er den på ingen måder X-ceptionel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#261 myggen 18 år siden

Jeg vil lige komme med en totalt irellevant kommentar, idet den handler om filmen:

Jeg synes ærlig talt det var en fantastisk film, så længe man ser den som 3. del af en trilogi. At der ikke er den store karakterudvikling gør for mig intet, da vi jo har set en masse til hovedpersonerne i de tidligere film. Efter 1'eren (som ærlig talt var lidt kedelig) og 2'eren, synes jeg 3'eren på meget passende vis afsluttede den opbyggede konflikt mellem X-Men, onde mutanter (har de også et navn?) og mennesker.

Fsva. ændringer i forhold til det oprindelige forlæg, så lader det til, at det er en fordel ikke at kende ret meget (=intet) til X-Men fra andre kilder end filmene - derfor 5/6 herfra.
Kværulant extraordinaire

#262 18 år siden

261: "Jeg vil lige komme med en totalt irellevant kommentar, idet den handler om filmen".

LOL :-)
Gravatar

#263 HeavyClaus 18 år siden

De onde mutanter = The brotherhood (vidst?)

Ellers ganske enig i kommentar til filmen, ville nok selv have givet 4/6
Gravatar

#264 blahblah 18 år siden

De onde mutanter i denne er morlocker.
I de to første kaldte Magneto sine nærmeste mutanter for The Brotherhood of Mutants.
Kan godt være det kun var i den første egentlig.
Gravatar

#265 filmz-kaotmus 18 år siden

#264: Jeg mindes ikke at de benævnes morlocker på noget tidspunkt i filmen (hvilket man godt kan forstå, eftersom navnet er stjålet).

#257: Ifølge pålidelig kilde hænger det at anmelderne ikke nævner scenen efter rulleteksterne (som jeg i øvrigt ikke kan se er blevet hypet, kun at der er gjort opmærksom på dens eksistens) sikkert sikkert sammen med, at der kun sad en person tilbage efter rulleteksterne til pressevisningen :-)
Gravatar

#266 blahblah 18 år siden

Det blev ikke nævnt i filmen at de var morlocker, men det var de. Mange morlocknavne kunne ses i rulleteksterne.

Gravatar

#267 thomas040 18 år siden

det er lige gået op for mig at hele filmen overhovedet ikke giver mening.... hvorfor smadre den lille uskyldige dreng? har de ikke stadig deres mutant-kur på flaske alligevel og sat det i produktion... hvad hjælper det så at smadre komplekset og dræbe drengen? og hvordan ville de dræbe drengen når de ikke har nogen våben med, og deres kræfter ikke ville virke i hans nærhed?

og når man nu havde fat i golden gate bridge, hvorfor så ikke bare smadre den ned i bygningen og dræbe alle i den i samme ombæring...?

det er jo helt sort... hele filmen er bygget op på et helt sort grundlag
Failure is a zero out.
Gravatar

#268 blahblah 18 år siden

Som man kan se vender deres kræfter tilbage efter et stykke tid, kan være firmaet har vidst det

#269 18 år siden

267:
Mon ikke man kunne kvæle en lile purk uden våben.
Det har jeg selv tit haft lyst til.
Gravatar

#270 myggen 18 år siden

267:
De vidste ikke nødvendigvis, at knægtens blotte tilstedeværelse 'nulstillede' mutantkræfterne. Det så heller ikke ud til, at Juggernaught var klar over det.

Fsva. en produktion af kuren, så kan man jo heller ikke masseproducere havregryn uden en havremark, bare fordi man har købt 3 poser i Netto.

Til dem der i øvrigt brokker sig over, at Phoenix ikke er en guddom men en mutation (i filmen), vil jeg lige gøre opmærksom på flg. fra imdb:

"In the comics, Jean's Phoenix power is a cosmic entity that bonded itself with Jean. In Ultimate X-Men, as with the movie, these powers are part of their mutations."

Så om det er forkert eller ej, kommer vel an på, hvad man anser for forlægget.

Kværulant extraordinaire

Skriv ny kommentar: