Optimismen omkring streaming-tjenesten Netflix er tårnhøj. Aktien er rekord-meget værd – nu skal pengene ud at arbejde. Netflix forventer at øge indholds-budgettet til i alt otte milliarder dollars for 2018.

Se også: Aktionærerne elsker ny plan: Netflix vil sætte prisen op

Det er The Hollywood Reporter, der skriver, at Netflix nu øger indholds-budgettet markant.

I 2017 forventes budgettet at lande på seks milliarder dollars, hvilket altså øges med 33 procent til 2018, så det ender på otte milliarder dollars.

Pengene skal blandt andet bruges på 80 film, der eksklusivt skal få premiere på Netflix i løbet af 2018.

Budgettet stammer fra en fremtidig prisstigning for Netflix-abonnementet på 10 procent – i første omgang kun i USA.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (66)
Gravatar

#21 Mejse 7 år siden

#20 hold nu op du kan jo se lige oven over, hvad jeg siger og at første del var som en kommentar på hvordan DU så hvad jeg skrev ikke hvad jeg faktisk skrev :)

snakken gik aldrig på netflix brugere andet end at de var deres største værdig, eller på at de ville smutte hvis der kom nogen bedre, men på at hvis udviklingen stoppede eller gik tilbage så ville netflix have problemer med finansiering.
desuden er indhold/pris fordelingen sådan at mange af de større streaming platforme er mere eller mindre lige, eneste rigtige fordel Netflix har er deres platform, så ved ikke om de er bedre, men det siger jo sig selv at folk vælger det de syntes er bedst, når der skal betales for det.

er lidt forvirret omkring hvad det er du prøver at bidrage med til diskussionen ? :)
Gravatar

#22 Justin 7 år siden

#21
"men det siger jo sig selv at folk vælger det de syntes er bedst, når der skal betales for det."

Netop :)
og det var derfor jeg undrede mig oppe i #16 over hvorfor Amazon leverer noget der er så dårligt

Gravatar

#23 Mejse 7 år siden

#22 og som jeg sagde, tror jeg du er den eneste der føler det er dårligt, især deres langt lavere pris taget i betragtning :)
Gravatar

#24 kblood 7 år siden

#17 Jeg er ret sikker på at Netflix ikke har lyst til at gå i en spending war med Amazon, men hvis det skulle blive relevant så skal Amazons service jo først og fremmest blive en hel del større end den er.

Det er ikke til at finde ud af hvem der har flest brugere eller hvor hurtigt Amazon Prime vokser i forhold til Netflix, men alle steder jeg kan finde er der enighed om at Netflix er den bedste service. Så vidt jeg kan forstå er det endda med prisen taget i betragtning. Bedste originale indhold bland andet. Deres software er så også fantastisk syntes jeg. Det er virkeligt godt til at cache så det er ikke så tit at man risikere at skulle vente på at den loader og hvordan man vælger afsnit, vælger serier, søger i serier og film osv... det fungere bare alt sammen.

HBO Nordic har helt klart ringere software, de har jo ellers også en masse godt originalt indhold. Nogle af de danske services virker direkte ubrugelige, hvor der konstant kom pause for at cache og sådan.

Så hvis Amazon skal kunne indhente og rent faktisk have en chance for at starte en spending war, så skal de investere endnu mere i den. Det skal så siges at selvom at Netflix bliver vurderet som bedst, så er der også flere der mener at de ligger ret tæt som det er nu, men igen må jeg formode at man der har taget prisen i betragtning. Jeg vil mene de fleste bare vælger at have begge services og så længe det er tilfældigt stopper de jo ikke hinanden fra at vokse.
Gravatar

#25 Mejse 7 år siden

#24 igen er det jo mere eller mindre også hvad jeg sagde :)

dog vil jeg tilføje at jeg ingen software problemer, har haft med nogen af de tjenester jeg har (netflix...HBO...primevideo...viaplay...cmore..crunchyroll) men det betyder jo ikke at du tager fejl, det er bare min personlige oplevelse :)

spending war har vel intet at gøre med hvem der er bedst, eller noget af det andet der er blevet nævnt, det har vel ene og alene noget at gøre med hvem der pumper flest penge i projektet, og eventuelt i matriale begge parter er interesseret i.
Gravatar

#26 Mejse 7 år siden

#24 men altså det er jo også ligemeget om de er i en eller ej, du sagde jo bare at de brugte samme taktik og at netflixes taktik var at pumpe penge ind i deres udvalg, så to firmaer der gerne vil være number one bruger samme taktik, som er at pumpe en masse penge ind i deres produkt....det er i min verden en spending war, det er det ikke i din og det er jo fint :) så er vi bare uenige om definitionen af hvad en spending war er intet andet og mere er der ikke i det :)
Gravatar

#27 Justin 7 år siden

#23
Det er dårligt, det eneste de sælger det på er Top Gear
Gravatar

#28 Mejse 7 år siden

#27 når du siger det, må jeg gå ud fra at du går rundt med skyklapper udenfor, og at du ikke har undersøgt det siden for 2 år siden da de dukkede op med Top Gear, for det er langt fra det eneste de sælger det på, faktisk er det et af deres mindst profilerede selv producerede shows :)
Gravatar

#29 Geekalot 7 år siden

Mener nu også det er Top Gear de sælger på
Gravatar

#30 Mejse 7 år siden

Nej det var top gear de solgte sig på nu er det 3-4 andre shows og næsten endnu mere kommende shows :) måske bare lyt til ham der faktisk bruger dem :p
Desuden gør det jo ikke primevideo automatisk dårligt selv hvis det var sandt

Skriv ny kommentar: