“Harry Potter og halvblodsprinsen” er et positivt bidrag til en serie af film, der efter min mening har savnet et frisk pust. Det er underholdning med en blanding af komik og et iøjnefaldende dystert islæt, der tager Potter-universet ud på et andet plan og samtidig holder fast i det oprindelige særegen. Absolut en af sommerens overraskende bedste film, som varmt kan anbefales til enhver, der er blot en smule eventyrlysten.

Læs Filmz’ interview med Bonnie Wright (Ginny Weasley) og Evanna Lynch (Luna Lovegood).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 The Insider 15 år siden

AMEN brother!
War. War never changes.
Gravatar

#102 Patriarch 15 år siden

Ok. Kender ikke bøgerne.. men jeg fandt denne bedre end den forrige som godt nok var en lang omgang ingenting. Denne var en klar forbedring, omend ikke fantastisk.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#103 Nicki52 15 år siden

Der er nogen der helst vil have indhold... og nogen vil helst have actionscener. Jeg vil have blanding :D
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#104 The Insider 15 år siden

#103, og så er der dem, der sætter pris på alle tre, men som fik ingen af delene i den nye HP-film :-)
War. War never changes.
Gravatar

#105 Nicki52 15 år siden

Jeg syntes der var indhold.
Gravatar

#106 filmz-Bruce 15 år siden

#101 GOD WILLS IT!!!!

#103 Ja den var godt nok forunderligt tam. Og så Yates, State of Play :(
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#107 filmz-Lilleby 15 år siden

Nicki52 (84) skrev:
Jeg syntes Maggie Smith bliver mere skind og ben nu. Altså i filmen "Svigermor(d)" ser hun slet ikke så tyndbenet ud. Har I også lagt mærke til det? Hun er godt nok 74 år, men syntes det synd hvis hendes tid er inde hvis de nu laver spin-off film.

Det er godt nok ikke ham som har skrevet manuskriftet.

Det er fordi, at hun har fået brystkræft. Desværre!
Gravatar

#108 Nicki52 15 år siden

Ej, har hun? Hvor synd, håber hun overlever for hun må ikke dø endnu.
Gravatar

#109 Riqon 15 år siden

Så fik jeg også set den (i går). Jeg har ikke læst, hvad andre har sagt om den, men her er nogle af mine tanker, som jeg skrev dem ned et andet sted:

Den sjette films største problem er uden tvivl dens "pace" - det er svært at ane, at der er fremskridt i handlingen, og at man gradvist nærmer sig en slutning. Men til sidst kommer den altså, og den er ganske veludført og afrunder kapitlet ganske elegant. Når man har læst bøgerne, så kan man naturligvis altid diskutere, om de prioriterede rigtigt i forhold til, hvad de tog med fra bogen, og hvad de udelod.

På mange måder overgår denne Harry Potter film klart sine forgængere. Skuespillet er bedre, synes jeg, ikke mindst når det gælder Daniel Radcliffe. Der er også skruet op for humoren, selv om der også bliver spillet på mange følelsesmæssige strenge undervejs, men særligt i slutningen. 4/6 stjerner er ikke for lidt i hvert fald.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#110 Nicki52 15 år siden

riqon (109) skrev:
Så fik jeg også set den (i går). Jeg har ikke læst, hvad andre har sagt om den, men her er nogle af mine tanker, som jeg skrev dem ned et andet sted:

Den sjette films største problem er uden tvivl dens "pace" - det er svært at ane, at der er fremskridt i handlingen, og at man gradvist nærmer sig en slutning. Men til sidst kommer den altså, og den er ganske veludført og afrunder kapitlet ganske elegant. Når man har læst bøgerne, så kan man naturligvis altid diskutere, om de prioriterede rigtigt i forhold til, hvad de tog med fra bogen, og hvad de udelod.

På mange måder overgår denne Harry Potter film klart sine forgængere. Skuespillet er bedre, synes jeg, ikke mindst når det gælder Daniel Radcliffe. Der er også skruet op for humoren, selv om der også bliver spillet på mange følelsesmæssige strenge undervejs, men særligt i slutningen. 4/6 stjerner er ikke for lidt i hvert fald.

Jeg stort set enig. Mens jeg sad og slappede af i biografen (på sofarækken, god benplads) så tænkte jeg pludselig på "Denne film kan vare forevigt hvis de bliver ved i det tempe!". Men jeg slappe dejligt af til filmen og spekulere også over hvorfor at Michael Gambon hoppede fra overgangen alvorlig (fra nr. 4 og nr. 5) til helt lalleglad
når han ved at han skulle død...
(man skal ikke læse den næste spoiler hvis man ikke har læst syveren)
...som de viser os i syveren i Snapes minder, ved han godt Snape skulle dræbe ham.
. Jeg er forøvrigt også enig i de er blevet meget bedre til at spille, men Tom Felton havde det lidt svært som en pisse nærvøs dreng.

Skriv ny kommentar: