“Harry Potter og halvblodsprinsen” er et positivt bidrag til en serie af film, der efter min mening har savnet et frisk pust. Det er underholdning med en blanding af komik og et iøjnefaldende dystert islæt, der tager Potter-universet ud på et andet plan og samtidig holder fast i det oprindelige særegen. Absolut en af sommerens overraskende bedste film, som varmt kan anbefales til enhver, der er blot en smule eventyrlysten.
Læs Filmz’ interview med Bonnie Wright (Ginny Weasley) og Evanna Lynch (Luna Lovegood).
#101 The Insider 15 år siden
#102 Patriarch 15 år siden
#103 Nicki52 15 år siden
#104 The Insider 15 år siden
#105 Nicki52 15 år siden
#106 filmz-Bruce 15 år siden
#103 Ja den var godt nok forunderligt tam. Og så Yates, State of Play :(
#107 filmz-Lilleby 15 år siden
Det er fordi, at hun har fået brystkræft. Desværre!
#108 Nicki52 15 år siden
#109 Riqon 15 år siden
Den sjette films største problem er uden tvivl dens "pace" - det er svært at ane, at der er fremskridt i handlingen, og at man gradvist nærmer sig en slutning. Men til sidst kommer den altså, og den er ganske veludført og afrunder kapitlet ganske elegant. Når man har læst bøgerne, så kan man naturligvis altid diskutere, om de prioriterede rigtigt i forhold til, hvad de tog med fra bogen, og hvad de udelod.
På mange måder overgår denne Harry Potter film klart sine forgængere. Skuespillet er bedre, synes jeg, ikke mindst når det gælder Daniel Radcliffe. Der er også skruet op for humoren, selv om der også bliver spillet på mange følelsesmæssige strenge undervejs, men særligt i slutningen. 4/6 stjerner er ikke for lidt i hvert fald.
#110 Nicki52 15 år siden
Jeg stort set enig. Mens jeg sad og slappede af i biografen (på sofarækken, god benplads) så tænkte jeg pludselig på "Denne film kan vare forevigt hvis de bliver ved i det tempe!". Men jeg slappe dejligt af til filmen og spekulere også over hvorfor at Michael Gambon hoppede fra overgangen alvorlig (fra nr. 4 og nr. 5) til helt lalleglad