Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.

Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.

Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#531 JokerzReality 12 år siden

Så er der en endelig kommet en forklaring på hvorfor videnskab's mændene opførte sig som idioter:

http://www.comicbookmovie.com/fansites/rorschachsr...
Gravatar

#532 Babo84 12 år siden

Hahaha

Fik lyst til at gense I Know What You Did Last Summer. Mindes, at skuespillerne var pissegode til at opsøge at blive slået hjel.
Gravatar

#533 Richard Burton 12 år siden

Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#534 Hr. Nielsen 12 år siden

Ha ha ha ha, morsom video........Prometheus har vitterligt også sine stupide momenter, selv om den på mange måder også er en fed film.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#535 runehansen76 12 år siden

blir lige nødt til at skrive her...

synes folk glemmer at det er en PRE-quel - dvs at folk altså ikke ved
at det er noget pissefarligt de rejser op til - folkene bag missionen tror jo at de kommer op til vores skabere, og så har man nok ikke paraderne oppe, som man ville ha hvis man vidste at det nok ville gå helt galt....
Husk lige kontinuiteten, folkens!
Ja jeg synes også at der var et par ting der kunne være gjort mere detaljeret ift at udpensle nogle scener med forklaringer, men heldigvis er der så plads til at man selv kan udfylde 'hullerne' med sin fantasi...
Jeg ser frem til Bluray Directors Cut el. lign. udgave af filmen, så der kommer lidt mere kød på bi-personerne - det var det eneste jeg godt kunne savne lidt... Men alt i alt må jeg sige det er en fed film!
5/6 stjerner fra mig!
www.JudasKiss.dk
www.FaceBook.com/runehansen76
Gravatar

#536 Babo84 12 år siden

hahahaha
Gravatar

#537 bhs 12 år siden

Det må være Bruce, der har lavet en anden profil..
Gravatar

#538 Kruse 12 år siden

Hvorfor skal der gøres grin med at en bruger har en anden holdning end én selv? Den tendens kommer jeg aldrig til at forstå.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#539 wigant 12 år siden

Babo84 (536) skrev:

hahahaha

??? - hvad er det sjove?
Gravatar

#540 JannikAnd 12 år siden

Babo84 (536) skrev:

hahahaha
Slap nu af, knøs!

Skriv ny kommentar: