I rollen som Sam er Shia LaBeouf kæk og karismatisk som altid. Supermodellen Rosie Huntington-Whiteley har overtaget Megan Fox’ plads ved Sams side, og hendes indsats som den standhaftige Carly er bestemt ikke tosset, men turtelduernes flirt kunne ikke have virket mere påklistret. Det er en fornøjelse at se Patrick Dempsey trodse sit familievenlige image med en slesk præstation som Carlys chef, og Frances McDormand er et af filmens få humoristiske elementer, der faktisk fungerer, fordi hun underspiller og ikke skråler os i ansigtet. Tag ved lære, Bay. Men pudsigt nok er det de computerskabte maskiner og deres respektive stemmelæggere, som præsterer filmens bedste skuespil.

Jeg vil medgive, at selv de bedste actionfilms fortællinger er fattige på substans, men de kompenserer med charme, vovemod og karakterer, man enten elsker eller elsker at hade. De to første “Transformers”-film var lige så følelsesforladte som den gængse robot, hvorfor man blev fuldkommen ligeglad med alt og alle i dem. Men da det sidste opgør mellem de gode og onde transformers spidser til i “Transformers 3”, opnår filmen faktisk en emotionel slagkraft, der kort hensatte mig til barndommen og gav mig mod på at hive mine talløse Transformers-figurer ned fra loftet. Ærgerligt, at det skulle tage næsten tre hele film for franchisen at gøre den slags indtryk.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Transformers 3”-interviews – Del 1.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 Bruce 13 år siden

#90 Det er jeg sandelig heller ikke :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#92 Bruce 13 år siden

Har nu indspillet 40 gange mere end Tree of Life på 6 dage.

28 days later, blev pludselig en best case scenario!!!

Fugleinfluenza'en må have hærget ubemærket i årevis nu eller også er ebola muteret.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#93 BN 13 år siden

#92:

Det er på en eller anden tragisk. Dybt tragisk.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#94 IK 13 år siden

BN (93) skrev:
Det er på en eller anden tragisk. Dybt tragisk.

Hvorfor det?!? Folk går ind for at se film efter interesse og lyst, og det har Tree of Life ikke hos ret mange ift. Transformers. Er det tragisk, at jeg har brugt penge på Transformers, og har fået en fed oplevelse?
Gravatar

#95 PredatorX 13 år siden

Det er selvfølgelig lidt sørgeligt at mindre film, med langt større fokus på originalitet, dialog, godt skruet sammen manuskript osv ikke får større opmærksomhed. Overraskende er det nok heller ikke for nogle af os :/
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#96 Babo Rises 13 år siden

Utyske

Ahh come on. Frie hænder? Det er der sgu ikke noget der hedder med Bay. Han er bare blevet bestilt til at udføre en forretning som tjener penge. Og det er så sandelig opnået. Jeg tvivler på ret mange ville få LANGT mere du af forlægget som i sig selv er så latterligt at der vil kræves genier fra en anden verden for at få det her til at fungere ret meget bedre. Jeg synes som sagt at den første er ok vellykket.
Gravatar

#97 BN 13 år siden

IK (94) skrev:
Hvorfor det?!? Folk går ind for at se film efter interesse og lyst, og det har Tree of Life ikke hos ret mange ift. Transformers. Er det tragisk, at jeg har brugt penge på Transformers, og har fået en fed oplevelse?

Nej. Det er - i en vis forstand - tragisk, at film som 'The Tree of Life' ikke får et større publikum end tilfældet er. Der skal være film til alle, og der skal være plads til alle mulige slags film. Jeg holder jo selv af mange blockbuster-film. ... Men med film som '2001', 'Vertigo' og også 'The Tree of Life (tror jeg), er det desværre ofte først over tid, at de får sig et stort publikum og bliver storsælgere. Meeeen til gengæld er det også de film, der får sig en plads i filmhistorien.

Jeg kan godt lide veldrejede tju-bang-film, men jeg kan ligeså godt eller bedre lide film der er meningsfyldte (det kan visse film med action så også være!), og neutralt betragtet er 'Transformers 3' rendyrket underholdning uden dybere mening, hvorimod 'The Tree of Life' indeholder meningsfyldt refleksion over eksistensen og tilværelsen, samt tankevækkende billeder og scener.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#98 gladiator 13 år siden

Fantastisk kommentar midt i det hele! Hahaha

#80 Bruce

Jeg kan ikke bruge smag til noget. Smag er et begreb opfundet til lejligheden for at retfærdiggøre at alles smag er lige god og tage brodden af kritik. Alles smag er ikke lige god og kritik er relevant jævnførende argumenterne bag.

Jeg kunne ikke være mere uenig. Intet menneske er ens, og det nytter ikke noget at forsøge at gøre verden så sort hvid, at et udtryk som 'smag' ikke eksisterer. Mennesker er bygget alene på indtryk, arenaer som er med til at gøre dem til hvem de er, vores opvækst er med til at definere hvem vi er. Altså indtryk, så vidt muligt faktisk smag, videreført i et samfund. DERFOR reagerer vi forskelligt. Og ja mennesker lærer vel bedst ved at fejle, nogen gange, såsom at se den samme instruktør fejle endnu en gang. Men man lærer vel på et tidspunkt af sine fejl, eller også er det ikke eksisterende i filmverden.
Men hvis smag ikke eksisterer må jeg vel fremstå som en tosse for dig, da jeg mener The Island er en meget uheldig film. Heldigvis er vi forskellige som individer, med forskellige smag, så der netop er plads til disse forskellige indtryk i vores hverdag som er med til, på sin vis, at 'danne' os, derfor findes der delte meninger/smag, og det er da kun et lykkeligt tilfælde, da det ellers ville blive mere end trivielt at eksistere i nutidens samfund.

Men skid nu hul i det. Du bryder dig ikke Transformers, jeg finder det underholdende. Siger på ingen måde det er banebrydende instruktør-arbejde, men don't kill the messenger, som jeg anser Bay for lidt at være.

MEN, vi bliver ikke enige, og gider ikke føre videre samtale i denne diskussion, da jeg finder den nyttesløs nu. Det ender netop med at man 'voldtager' hinandens ytringer. Du er selvfølgelig velkommen til at kommentere videre, og skal nok læse det. Synes bare dette forum har det med at blive små-hadsk netop pga. forskellige meninger, hvor nogen har svært ved at se længere end deres egne horisont. Ikke dermed sagt det er tilfældet her. Men blot ikke min hensigt med det jeg skrev, at ende i en 'diskussion'.
Gravatar

#99 Babo Rises 13 år siden

BN

Transformers ER rendyrket underholdning uden mening men blot action. Dem må der gerne være plads til ligeså vel som Tree og life. En som IK er ikk bleg for at lade sig underholde af tomme kalorier, hvor det bare er action. Og hvad fucking så?
Gravatar

#100 Slettet Bruger [1747307480] 13 år siden

#96 -

Det står ikke skrevet i sten nogen som helst steder, at Bay var alfa og omega til at instruere denne film, det er jo et valg, når man har lavet filmene på den måde de er blevet lavet, det er ikke en selvfølgelig eller en universel sandhed, at de ikke kunne laves på anden måde.

Så ja, taget i betragtning af hvor lidt disse film har tilfælles med tegnefilmene, vil jeg mene at man har haft superfrie hænder til at behandle materialet som man har lyst og man skal ikke kigge meget rundt i filmhistorien, for at finde talrige eksempler på forskellige måder, man kan behandle det samme materiale på, med stor eller lille succes.

At du så ikke kan se potentialet for noget bedre i materialet, betyder jo ikke, at det ikke kan lade sig gøre. :)

Skriv ny kommentar: