I rollen som Sam er Shia LaBeouf kæk og karismatisk som altid. Supermodellen Rosie Huntington-Whiteley har overtaget Megan Fox’ plads ved Sams side, og hendes indsats som den standhaftige Carly er bestemt ikke tosset, men turtelduernes flirt kunne ikke have virket mere påklistret. Det er en fornøjelse at se Patrick Dempsey trodse sit familievenlige image med en slesk præstation som Carlys chef, og Frances McDormand er et af filmens få humoristiske elementer, der faktisk fungerer, fordi hun underspiller og ikke skråler os i ansigtet. Tag ved lære, Bay. Men pudsigt nok er det de computerskabte maskiner og deres respektive stemmelæggere, som præsterer filmens bedste skuespil.

Jeg vil medgive, at selv de bedste actionfilms fortællinger er fattige på substans, men de kompenserer med charme, vovemod og karakterer, man enten elsker eller elsker at hade. De to første “Transformers”-film var lige så følelsesforladte som den gængse robot, hvorfor man blev fuldkommen ligeglad med alt og alle i dem. Men da det sidste opgør mellem de gode og onde transformers spidser til i “Transformers 3”, opnår filmen faktisk en emotionel slagkraft, der kort hensatte mig til barndommen og gav mig mod på at hive mine talløse Transformers-figurer ned fra loftet. Ærgerligt, at det skulle tage næsten tre hele film for franchisen at gøre den slags indtryk.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Transformers 3”-interviews – Del 1.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 Babo Rises 13 år siden

Bruce (80) skrev:
Der er vel sådan ca. et uendeligt antal muligheder for at eksekvere et manuskript og den endelige instruktør står med hvervet at komme med ét bud. Bays bud for underholdning er så alt relativt, ikke et endeligt og entydigt bud. Og der er det så at mange, inklusive undertegnede, er af den holdning, at Bays bud IKKE er underholdende

Der er vel ingen der kan trylle. Transformers bygger over legetøj og en gammel tegnefilm-serie, om fucking auto-robotter. Manuskriptet er ikke eksisterende, og hvad skal Bay gøre, udover at levere det han er god til, nemlig action og effekter? Det er jo, ja bestillingsprodukt. Nu er Bruckheimer ikke tilkoblet her, men Bay siger; "han ved, hvad folk kan lide". Underforstået, han ved hvad der sælger bedst, og sådan er Transformers skruet sammen.
Gravatar

#82 Slettet Bruger [1747307480] 13 år siden

#81 -

Well, Transformers-filmen deler navne på robotterne og serien, og visse robotter har fået et udseende, der stemmer nogenlunde overens med tegnefilmen og det er så hvad de har tilfælles.

Når man har valgt at se bort fra 99% af tegnefilmene, som man har gjort i dette tilfælde, har man også haft frie hænder til at skabe historien, så det er altså noget vrøvl, at man ikke har haft noget at arbejde med - faktisk har man haft næsten ubegrænset frihed til at bestemme historie, udseende på robotterne, stemning o.s.v.

Så jo, har man en fornuftig manuskriptforfatter og instruktør, så ville man bestemt være i stand til at få langt mere ud af talende robotter, end man har fået.
Gravatar

#83 Bruce 13 år siden

Babo Rises (81) skrev:
Der er vel ingen der kan trylle. Transformers bygger over legetøj og en gammel tegnefilm-serie, om fucking auto-robotter. Manuskriptet er ikke eksisterende, og hvad skal Bay gøre, udover at levere det han er god til, nemlig action og effekter? Det er jo, ja bestillingsprodukt. Nu er Bruckheimer ikke tilkoblet her, men Bay siger; "han ved, hvad folk kan lide". Underforstået, han ved hvad der sælger bedst, og sådan er Transformers skruet sammen.

Du må meget undskylde, men jeg er sådan ca. en galakse fra at dele din holdning. Man må da først og fremmest formode, at nogle har haft en god ídé, måske manuskriptforfatteren og Bay har været inspireret til at transformere det til lærredet. Hvis den samlede holdning fra starten af har været:

"Manuskriptet er ikke eksisterende og der er tale om fucking auto robotter og jeg kan kun gøre det jeg er god til, action og effekter", ja tak, så forstår jeg godt man har endt op med så uhyrlig en franchise. Det tyder i såfald på en ufattelige akkumulering af talentløse ressourcer i ét projekt, hvilket burde kunne resultere i et fantastisk manuskript i sig selv. Måske Fincher skulle instruere dette. Det kunne sgu da være grineren :)

Det lyder dog i mine ører som en noget tam affærdigelse eller skal jeg rettere sige retfærdiggørelse af, at triologien stinker af pis.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#84 Kviesgaard 13 år siden

utyske (#82) skrev:
Så jo, har man en fornuftig manuskriptforfatter og instruktør, så ville man bestemt være i stand til at få langt mere ud af talende robotter, end man har fået.

Hvilket er det jeg hele tiden har længtes efter. Nu er håbet så at det vil lykkes når Michael Bay overlader instruktørstolen til en anden.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#85 lordsasa 13 år siden

Kanon film!
Gravatar

#86 PredatorX 13 år siden

Bruce (83) skrev:
triologien stinker af pis.

Trilogien mener du vel? :D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#87 Bruce 13 år siden

#86 LOL, jo :D
Gravatar

#88 PredatorX 13 år siden

Bruce (87) skrev:
#86 LOL, jo :D

Ja selv en gammel hund kan lære nye tricks hehe
Gravatar

#89 Bruce 13 år siden

#88 Men jeg vil aldrig assimilere mig :)
Gravatar

#90 PredatorX 13 år siden

Bruce (89) skrev:
#88 Men jeg vil aldrig assimilere mig :)

Nej det anede mig hehe :)

Jeg var også bare "glad" for at fange dig i en lille sprogfejl :D Et større menneske er jeg desværre ikke hehe

Skriv ny kommentar: