I rollen som Sam er Shia LaBeouf kæk og karismatisk som altid. Supermodellen Rosie Huntington-Whiteley har overtaget Megan Fox’ plads ved Sams side, og hendes indsats som den standhaftige Carly er bestemt ikke tosset, men turtelduernes flirt kunne ikke have virket mere påklistret. Det er en fornøjelse at se Patrick Dempsey trodse sit familievenlige image med en slesk præstation som Carlys chef, og Frances McDormand er et af filmens få humoristiske elementer, der faktisk fungerer, fordi hun underspiller og ikke skråler os i ansigtet. Tag ved lære, Bay. Men pudsigt nok er det de computerskabte maskiner og deres respektive stemmelæggere, som præsterer filmens bedste skuespil.

Jeg vil medgive, at selv de bedste actionfilms fortællinger er fattige på substans, men de kompenserer med charme, vovemod og karakterer, man enten elsker eller elsker at hade. De to første “Transformers”-film var lige så følelsesforladte som den gængse robot, hvorfor man blev fuldkommen ligeglad med alt og alle i dem. Men da det sidste opgør mellem de gode og onde transformers spidser til i “Transformers 3”, opnår filmen faktisk en emotionel slagkraft, der kort hensatte mig til barndommen og gav mig mod på at hive mine talløse Transformers-figurer ned fra loftet. Ærgerligt, at det skulle tage næsten tre hele film for franchisen at gøre den slags indtryk.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Transformers 3”-interviews – Del 1.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#121 Slettet Bruger [1747307480] 13 år siden

#120 -

True, true! :)
Gravatar

#122 Babo Rises 13 år siden

Utyske

Et offer og offer. Han siger jo ja til opgaverne. Men den kreative frihed er ret begrænset i hans tilfælde. Nu vil han arbejde med mindre budgetter, så vi får se om han kan noget med større frihed tilrådighed. Men igen; udfra den situation han er i med transformers, tvivler jeg på andet og bedre udfald.
Gravatar

#123 theassociate2010 13 år siden

SHIT hvor har nogen folk for meget fritid på det her board...
Gravatar

#124 Bruce 13 år siden

#123 Du må MEGET gerne overtage mit job!!! :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#125 The Insider 13 år siden

Jeg er temmelig sikker på, at Bays kreative frihed på de her film har været ENOOOOOOOORM. Hvis man har hørt kommentarsporene på de foregående Transformers-film, så har man hørt Bay tage æren for jokes, scener og hyringer af folk foran og bag kameraet utallige, utallige gange. Jeg tror, han er for meget en control-freak (og det mener jeg bestemt ikke som noget negativt, skal jeg skynde mig at sige) til at sige "ja" til noget, som han ikke kan kontrollere med stor frihed.

Han hoster jo også selv penge i lortet som Executive Producer, og han er blevet best buddies med Spielberg, så jeg kan kun forestille mig, at han kan gøre mere eller mindre, hvad der passer ham. Paramount ville heller aldrig turde at pisse ham (eller Spielberg endda) af og miste ham til et andet selskab. Og altså, Paramounts PRÆSIDENT kommer personligt til Michael Bay og trygler ham om at lave "Transformers 3"... Det siger da en del om magtbalancen hos selskabet - for ikke at tale om Bays personlige, "kreative" frihed.

Jeg kan ikke se, hvad der taler for, at man ikke kunne have lavet nogle bedre "Transformers"-film... Der er lavet udmærkede, underholdende film (både inden og uden for actionfilmgenren), som har taget udgangspunkt i mindst lige så "gakkede" forlæg som "Transformers"... Altså, "Mars Attacks!" var baseret på et TYGGEGUMMI. "Transformers"-filmene falder ikke til jorden, fordi de handler om talende megarobotter, fordi de er hjernedøde, eller fordi de ikke er baserede på et storværk af Anton Chekov, men fordi de er nogle kyniske, karakterløse og uendeligt lange koncentrationsprøver, der svælger i platte jokes, som selv Farrelly-brødrene ville have kasseret - altså, efter min overbevisning, naturligvis.
War. War never changes.
Gravatar

#126 Kruse 13 år siden

#125: SPOT ON! :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#127 Slettet Bruger [1747307480] 13 år siden

#125 -

Amen brother og tak for lidt input, jeg har (heldigvis) ikke set kommentarspor til de film, da en gang var mere end rigeligt. :p
Gravatar

#128 Bruce 13 år siden

Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#129 Djarnis 13 år siden

#125: Halleluja!

Jeg havde forventet at more mig over en forfærdelig ringe film, men forfærdelsen overgik forventelsen og en fatal nedbrydning af samtlige hjernecentre var faretruende nær!
Unk...unk...There´s no name on it.
Gravatar

#130 evermind 13 år siden

Nå, så fik jeg set giraffen. Jeg kunne godt lide den første film, men syntes 2'eren var elendig. Dette seneste kapitel er desværre mere lort fra samme røvhul. Øv ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: