I rollen som Sam er Shia LaBeouf kæk og karismatisk som altid. Supermodellen Rosie Huntington-Whiteley har overtaget Megan Fox’ plads ved Sams side, og hendes indsats som den standhaftige Carly er bestemt ikke tosset, men turtelduernes flirt kunne ikke have virket mere påklistret. Det er en fornøjelse at se Patrick Dempsey trodse sit familievenlige image med en slesk præstation som Carlys chef, og Frances McDormand er et af filmens få humoristiske elementer, der faktisk fungerer, fordi hun underspiller og ikke skråler os i ansigtet. Tag ved lære, Bay. Men pudsigt nok er det de computerskabte maskiner og deres respektive stemmelæggere, som præsterer filmens bedste skuespil.

Jeg vil medgive, at selv de bedste actionfilms fortællinger er fattige på substans, men de kompenserer med charme, vovemod og karakterer, man enten elsker eller elsker at hade. De to første “Transformers”-film var lige så følelsesforladte som den gængse robot, hvorfor man blev fuldkommen ligeglad med alt og alle i dem. Men da det sidste opgør mellem de gode og onde transformers spidser til i “Transformers 3”, opnår filmen faktisk en emotionel slagkraft, der kort hensatte mig til barndommen og gav mig mod på at hive mine talløse Transformers-figurer ned fra loftet. Ærgerligt, at det skulle tage næsten tre hele film for franchisen at gøre den slags indtryk.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Transformers 3”-interviews – Del 1.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#131 IK 13 år siden

The Insider (125) skrev:
kyniske, karakterløse

Bragende uenig der. Jeg finder filmene følelsesmæssigt engagerende (især den første), med flere mindeværdige, seje og morsomme karakterer, der kombineret med Bays instruktion og action-eksekvering gør filmene til eksplosivt underholdning. Forresten har jeg en stor svaghed for John Turturros karakter Simmons, som jeg bare finder hylende morsom. Der er du sikkert virkelig uenig. ;)
Gravatar

#132 evermind 13 år siden

IK (131) skrev:
Bragende uenig der. Jeg finder filmene følelsesmæssigt engagerende (især den første), med flere mindeværdige, seje og morsomme karakterer, der kombineret med Bays instruktion og action-eksekvering gør filmene til eksplosivt underholdning. Forresten har jeg en stor svaghed for John Turturros karakter Simmons, som jeg bare finder hylende morsom. Der er du sikkert virkelig uenig. ;)

Jeg er i hvert fald uenig i alt, hvad du lige skrev dér. Men du har det anderledes, og dermed var dine penge jo heldigvis godt givet ud. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#133 Djarnis 13 år siden

#131: Vi er formentlig mange, der er rygende uenige. Det følelsesmæssige engagement er for mit vedkommende ikke eksisterende, da det hele tvinges ned i den ømme hals med kvalmende klichéer og identitetsløs forceret patos. De useje og ganske umorsomme karakterer får faktisk, kombineret med Bays umådelig horrible instruktion og larmende action-eksekvering, denne film til at fremstå både torturerende og imponerende kedelig...!

;-)
Unk...unk...There´s no name on it.
Gravatar

#134 Kruse 13 år siden

Djarnis (133) skrev:
#131: Vi er formentlig mange, der er rygende uenige. Det følelsesmæssige engagement er for mit vedkommende ikke eksisterende, da det hele tvinges ned i den ømme hals med kvalmende klichéer og identitetsløs forceret patos. De useje og ganske umorsomme karakterer får faktisk, kombineret med Bays umådelig horrible instruktion og larmende action-eksekvering, denne film til at fremstå både torturerende og imponerende kedelig...!

;-)

Quoted for truth! :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#135 IK 13 år siden

evermind (132) skrev:
Men du har det anderledes, og dermed var dine penge jo heldigvis godt givet ud. :)

Nemlig! :) Jeg vil bare ikke opfattes som en hjernedød actionjunkie uden sans for film, bare fordi jeg nyder disse film. Og tro mig, der er mange der fordømmer andre, bare ud fra en enkel positiv udtalelse til en film, der åbenbart ikke er så 'hot' i kritikernes øjne. Forleden læste jeg på Imdb et indlæg om Transformers 2, hvor en bruger sagde noget i retning af, at man skal være mentalt retarderet, hvis man kan lide disse film. Jeg synes, det er et virkeligt irriterende, umodent og unødvendigt personligt angreb til filmenes tilhængere. Sådan et udbrud irriterer mig grænseløst.
Gravatar

#136 IK 13 år siden

133#

Hehe.. Ligner en negativ version af mit indlæg. Det skal der også være plads til. :)
Gravatar

#137 evermind 13 år siden

IK (135) skrev:
Nemlig! :) Jeg vil bare ikke opfattes som en hjernedød actionjunkie uden sans for film, bare fordi jeg nyder disse film. Og tro mig, der er mange der fordømmer andre, bare ud fra en enkel positiv udtalelse til en film, der åbenbart ikke er så 'hot' i kritikernes øjne. Forleden læste jeg på Imdb et indlæg om Transformers 2, hvor en bruger sagde noget i retning af, at man skal være mentalt retarderet, hvis man kan lide disse film. Jeg synes, det er et virkeligt irriterende, umodent og unødvendigt personligt angreb til filmenes tilhængere. Sådan et udbrud irriterer mig grænseløst.

Bare rolig, jeg kan lide masser af film, som tilsyneladende meget få er enige med mig omkring. Synes f.eks. G.I. Joe: The Rise of Cobra var hyggelig nok (og absolut bedre end samme års Transformers: Revenge of the Fallen, når vi nu snakker legetøjsfilm, hehe). Denne her vandt mig bare ikke. Sådan er det; you win some, you lose some. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#138 Michael Andersen 13 år siden

IK (135) skrev:

Hvorfor blive irriteret over sådan noget sludder? Hvis du var på vej ind på McDonalds og der kom en mand forbi og sagde, "folk der går på McD er mentalt retarderet", ville du så også give ham en reaktion som rakte udover et skuldertræk og et whatever, dude?

Alle folk nyder på den ene eller anden måde tomme kalorier engang imellem, så hvorfor bruge tid på dem, der ikke vil indrømme at de også gør det. Det kan godt være at det ikke er Transformers-filmene, men så har de måske en svaghed for "Norbit"... og så har du lige udlignet til 1-1 :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#139 The Insider 13 år siden

#131, nøjagtig som Ruben (a.k.a. evermind) konstaterer, så er det fedt for dig, at du personligt fik valuta for pengene, IK :-)

Det er i øvrigt interessant, hvad du siger om "følelsesmæssigt engagerende", for personligt er jeg stensikker på, at "Transformers"-trilogiens fans netop er blevet engageret på det følelsesmæssige plan og faktisk holder af karaktererne - og det er der slet ikke noget i vejen med overhovedet, det var bare umuligt for mit vedkommende. Når fans siger, at de faldt pladask for filmene udelukkende pga. den "fantastiske action", så køber jeg den bare ikke... Jeg tror simpelthen ikke på, at det er menneskeligt muligt at være engageret i 150 minutter under disse film, hvis man er hamrende ligeglad med karaktererne.

Jeg føler ofte, at der tys til det kedelige "det er bare hjernedød action - ja ja plottet er ikke til Oscar"-argumentet for at lukke debatten med et brag og gøre det til en diskussion om anmelderen i stedet for at åbne op for en ordentlig, saglig diskussion om andet end et plot, som både tilhængere og modstandere er enige om er noget værre bras (det blev dæleme en frygtelig lang og kringlet sætning - beklager!). Og naturligvis er der også folk, der begår en nøjagtig lige så stor fejltagelse ved at stemple fans som "mentalt retarderede", som du netop selv siger. IMDb er dæleme også et cirkus uden lige...
War. War never changes.
Gravatar

#140 BN 13 år siden

IK (135) skrev:
Nemlig! :) Jeg vil bare ikke opfattes som en hjernedød actionjunkie uden sans for film, bare fordi jeg nyder disse film.

Meget apropos dette, så håber jeg da, du har set hvad jeg skrev i #97?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: