I rollen som Sam er Shia LaBeouf kæk og karismatisk som altid. Supermodellen Rosie Huntington-Whiteley har overtaget Megan Fox’ plads ved Sams side, og hendes indsats som den standhaftige Carly er bestemt ikke tosset, men turtelduernes flirt kunne ikke have virket mere påklistret. Det er en fornøjelse at se Patrick Dempsey trodse sit familievenlige image med en slesk præstation som Carlys chef, og Frances McDormand er et af filmens få humoristiske elementer, der faktisk fungerer, fordi hun underspiller og ikke skråler os i ansigtet. Tag ved lære, Bay. Men pudsigt nok er det de computerskabte maskiner og deres respektive stemmelæggere, som præsterer filmens bedste skuespil.
Jeg vil medgive, at selv de bedste actionfilms fortællinger er fattige på substans, men de kompenserer med charme, vovemod og karakterer, man enten elsker eller elsker at hade. De to første “Transformers”-film var lige så følelsesforladte som den gængse robot, hvorfor man blev fuldkommen ligeglad med alt og alle i dem. Men da det sidste opgør mellem de gode og onde transformers spidser til i “Transformers 3”, opnår filmen faktisk en emotionel slagkraft, der kort hensatte mig til barndommen og gav mig mod på at hive mine talløse Transformers-figurer ned fra loftet. Ærgerligt, at det skulle tage næsten tre hele film for franchisen at gøre den slags indtryk.
Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Transformers 3”-interviews – Del 1.
#141 Ericmase 13 år siden
#142 IK 13 år siden
Jep det har jeg. Misforstod bare dit forrige indlæg. :) Forresten, har du egentlig set nogen af TF-filmene?
Det synes jeg også er et mærkeligt og ubrugeligt argument.
Det gælder vel nok de fleste storfilm og bare film generelt. Ingen engagement vil jo resultere i en kedelig, lang og intetsigende oplevelse.
Ja, brugerne her på filmz er faktisk ret søde sammenlignet med dem. ;)
#143 BN 13 år siden
Nej, konceptet med kæmperobotter og i det hele taget den type action-film er ikke lige mig. Diverse trailers og klip, plus din og andres beskrivelse giver et meget fint billede af, hvad man kan forvente sig af TF-filmene. Og med det store udbud af film der findes, hører TF-filmene til de film jeg fravælger når jeg indimellem forsøger at danne mig et overblik over hvad der findes på markedet.
#144 Babo Rises 13 år siden
Set ud fra et forretningsmæssigt synspunkt, så vil jeg da ved gud også trygle Bay om at lave yderligere 10 Transformers. Hvorfor pokker skulle man ikke gøre det? Filmene tjener helvedes masser penge.
De pisser vel ikke på ham. De giver ham en masser penge, så han kan lege og lave action. Bay er jo opdraget af Bruckheimer, som er nummer 1 hvad forretning angår, og Bay ved squ selv, hvad der sælger og hvad ikke gør. Han floppede med The Island, hvor han prøvede en smule mere rent kunstnerisk, men Bay lærte hurtigt af fortidens fejl og kastede sig over 3 sikre serier, som indbragter, jeg ved ikke hvor mange penge. Og fik oveni Spielberg som hjælpende hånd, som er blockbusteren over dem alle, lige pånær Cameron. Hvis han havde så forbandet frie hænder og arbejdede med kompetente folk, så burde man overhovedet ikke lave Transformers, men noget helt andet. Jeg tvivler på Bay ligefrem opsøger dårlige manus-forfattere, og da han undskyldte for 2'eren, burde han ihvertfald have blevet MEGET kloger.
#145 elwood 13 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#146 Batsy 13 år siden
#147 Highland Park 13 år siden
[url= 3 scene from The Island"[/url]
#148 BN 13 år siden
Whaaat? Bruger han udvalgte klip fra sine egne film og lægger så bare effekter ind i action-scener? Det er da forhåbentlig ikke en fast vane hos ham?
#149 Slettet Bruger [1747307480] 13 år siden
#150 Highland Park 13 år siden
#149: Nemlig: http://www.slashfilm.com/did-michael-bay-recycle-p...