Folkene bag “The Wolverine” har forsøgt at lave en bedre film end “X-Men Origins: Wolverine”, og håndværksmæssigt er missionen lykkedes. Til gengæld er der mindre og mindre sjov action, og skulle man være i tvivl, så sætter et ualmindeligt ringe eksekveret afslutningstwist en tyk streg under, hvor søgt og fortænkt historien egentlig er. Som sagt leveres der et ekstra klip efter rulleteksterne (en såkaldt stinger), der varmer op til den kommende “X-Men: Days of Future Past”, men indtil da har “The Wolverine” altså været en temmelig kedelig og intetsigende affære.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 SublimeKen 11 år siden

Jeg tror folk skal stoppe med at forvente at det er professionelle film kritikere der står bag anmeldelserne herinde. Det er velformulerede filmfans, intet andet.

Alle anmeldelser er subjektive og det er sjældent at f.eks bloggere og andre som ikke får decideret løn for det formår at ramme tættere på den mere universelle konsensus.

Jeg er dog af den mening at hvis man får løn for det, så skal man også formå at argumentere for sin holdning så alle kan følge med og ikke bygge sit argument på subjektiv bias og holdninger (og slet ikke udelukkende på det), så mange folk slet ikke kan forstå anmelderens begrundelser.

Og jeg synes faktisk til dels at filmz anmelderene - for et år eller to siden tid siden - formåede at argumentere så man kunne være enig i de fejl og mangler de påstod filmen indeholdte. Også selvom man ikke var enig i den endegyldige bedømmelse, fordi man enten nemmere kunne se igennem fingre med fejlene end anmelderen kunne eller omvendt havde sværere ved at acceptere dem.

I dag bliver bedømmelserne dog bygget mere og mere på subjektive holdninger som gør det sværere at forstå grunden til bedømmelsen til tider, fordi nogle af anmelderne ikke forstår at argumentere på et mere universelt sprog som alle kan forholde sig til. En virkelig god anmelder formår i mine øjne at gøre sine argumenter mere universelt relaterbare.

Men det er dog utrolig svært og jeg bebrejder ingen af dem som ikke har opnået den evne endnu. Man skal starte et sted og jeg synes det er fedt at filmz giver anmelder aspiranter en chance for at ytre deres mening og udvikle samt finpudse deres evner.

Hvis man er utilfreds må man jo søge andet sted hen, det nytter ikke noget at brokke sig bare fordi man er uenig eller fordi man ikke forstår anmelderens synspunkt.
Gravatar

#62 misuma 11 år siden

"formår at ramme tættere på den mere universelle konsensus."

Skal man kunne det som professionel anmelder da? Den mest professionelle bør vel ta' udgangspunkt i sine egne smagsløg og absolut intet andet.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#63 Slettet Bruger [1046255666] 11 år siden

SublimeKen (61) skrev:
Jeg er dog af den mening at hvis man får løn for det, så skal man også formå at argumentere for sin holdning så alle kan følge med

Det skal man vel uanset om man får løn eller ej, hvis ens formål med at skrive anmeldelser er, at folk skal læse dem. :)

Kritik som ovenstående "fans af genren skal anmelde filmen" eller i andre tråde "en pige kan ikke anmelde den slags film" osv. er jo ikke konstruktivt, ikke at jeg siger, at du har gjort det, men du kan jo hjælpe til med at få bedre anmeldelser, ved at give konstruktiv kritik, når du åbenbart mener, at det generelt står skidt med skriverierne herinde. :)
Gravatar

#64 Høegh 11 år siden

misuma (62) skrev:
"formår at ramme tættere på den mere universelle konsensus."

Skal man kunne det som professionel anmelder da? Den mest professionelle bør vel ta' udgangspunkt i sine egne smagsløg og absolut intet andet.

Så helt og aldeles enig
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#65 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Lord Beef Jerky (53) skrev:
Vanvittig racistisk film der er klippet helt elendigt og fyldt med tredjerangs slapstick. Den er fornærmende dårlig.

Racistisk? Der er godt nok nogen der ser spøgelser.
Doctor Last Warning
Gravatar

#66 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Ispep (54) skrev:

"indenfor sin genre" som åbenbart kan undskylde mange dårlige film ved at skrive sådan en sætning.

Det er godt nok en kultursnobanskuelse, synes jeg.
Doctor Last Warning
Gravatar

#67 Big Daddy 11 år siden

DocDoom (66) skrev:
Det er godt nok en kultursnobanskuelse, synes jeg.
Jamen så er jeg enig med Ispep, for jeg har intet imod at bære den kultursnobbede fane!
Os, De Konforme
Gravatar

#68 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Jamen så god fornøjelse med det sidste nye indenfor sorthvide skolefilm om polske skomageres hårde hverdag og eksperimentalfilm med fedladne mænd i hudfarvet trikot, der poserer og reciterer digte :-)

Imens vil jeg grine af Rush Hour 1, 2, 3 og 100.
Doctor Last Warning
Gravatar

#69 Slettet Bruger [1046255666] 11 år siden

DocDoom (68) skrev:
Jamen så god fornøjelse med det sidste nye indenfor sorthvide skolefilm om polske skomageres hårde hverdag og eksperimentalfilm med fedladne mænd i hudfarvet trikot, der poserer og reciterer digte :-)

Imens vil jeg grine af Rush Hour 1, 2, 3 og 100.

Ja, fordi det er en kendt sag, at man enten kun ser det ene eller det andet og er en film en actionfilm, så er det automatisk en god actionfilm, der findes nemlig ingen dårlige actionfilm. Faktum. :p
Gravatar

#70 The Insider 11 år siden

#69, touché! Jeg elsker, når man kritiserer en ringe actionfilm og dernæst modtager en svada à la "Jamen, hvis man havde forventet en rumænsk palme d'Or-vinder om en étbenet pedel, der tager sig af sin demente far, er det da klart, at man bliver skuffet!" Jeg tror faktisk, der var en herinde, som engang skrev noget nær det.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: