Folkene bag “The Wolverine” har forsøgt at lave en bedre film end “X-Men Origins: Wolverine”, og håndværksmæssigt er missionen lykkedes. Til gengæld er der mindre og mindre sjov action, og skulle man være i tvivl, så sætter et ualmindeligt ringe eksekveret afslutningstwist en tyk streg under, hvor søgt og fortænkt historien egentlig er. Som sagt leveres der et ekstra klip efter rulleteksterne (en såkaldt stinger), der varmer op til den kommende “X-Men: Days of Future Past”, men indtil da har “The Wolverine” altså været en temmelig kedelig og intetsigende affære.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 Lord Beef Jerky 11 år siden

#80 hahaha godt ord igen. Godt at se, igennem din sarkasme, at du tydeligvis har opfanget et af filmenes mange problemer.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#82 the_paki_don 11 år siden

Så fik jeg endelig set den i går og må sige, at jeg var tilfreds med filmen i den facon, at jeg ønskede at se Hugh Jackman i god kampform både fysisk og skuespilsmæssigt, nogle (som minimum) underholdende kampscener og en nogenlunde logisk historie.

Det synes jeg, at jeg fik i denne servering, men må melde mig lidt enig med Tarantriers udmelding om, at man ikke helt forstår, hvad man vil med historien. Ja, Wolverine vil finde sig selv og på den måde er Wolverine nu blevet til en dansker, der rejser 3-6 måneder til Indien eller et land i Afrika for at gøre det samme ved at hjælpe fattige børn, hvor sceneriet nu er Japan. Og der skal kæmpes mod ninjaer og yakuza.

Hvad jeg synes, fungerede godt i filmen, var bl.a. også kærlighedshistorien, som oftere og oftere synes at være påklistret film (f.eks. i "Now You See Me" og "Man of Steel").

Togscenen var faktisk ganske vellavet, som jeg frydede mig over, da jeg synes, at den så lidt dårlig ud i traileren... :)

Hvis man skal sammenligne med Avengers solofilmene, som førte til Avengers filmen og så denne, så synes det dog som at være lidt en lignende formular. Der er måske ikke DIREKTE en genstand, der kan ageres med af hver enkelt i historiens udvikling (The Tesser Act i Avengers filmene), men ellers synes jeg, at det lidt på samme måde handler om, at man ser en enkelt mand i sin egen situation, hvor han så er vokset med opgaven til, når de store hændelser kommer, som vi kommer til at se næste år.

Kommer "Days of Future Past" til at blive en god film, kan jeg sagtens forestille mig, at man kaster sig over netop Avengers formularen og udbygger historierne til X-Men, så hvert enkelt store medlem får sin egen film.

Jeg vil anbefale filmen til folk, der gerne vil have en god sommertur i biffen. 4 ud af 6 stjerner.

Gravatar

#83 Mikkel Abel 11 år siden

4/6 her fra. Solid action film og en Hugh Jackman i top-form. Nogle gange bliver det for meget dialogdrevet, specielt i 2. akt, og man keder sig stærkt da det ikke gavner historien eller filmen synderligt meget. Der er gode actionscener, hvilket er godt klaret trods at der næsten ingen mutanter er i filmen. Silver Samurais rolle bliver desværre en anelse for overflødig og man får aldrig det hæsblæsende klimaks man håber på.

Wolverine har endelig fået en værdig solo film, som er en solid actionfilm. Og efter creditsscenen(måske en anelse frækt at nævne det i anmeldelsen? :p) glæder jeg mig kun endnu mere til Days of Future Past!
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#84 Mikkel Abel 11 år siden

MOVIE1000 (4) skrev:
Er det ikke også snart på tide at JAckman ligger kløerne på hylden eller giver dem videre til en anden?

Hvorfor? Jackman er jo praktisk talt Wolverine og så længe han gider, ville det da være fuldstændig meningsløst at bytte om på det?
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#85 MOVIE1000 11 år siden

MikkelAbel (84) skrev:
Hvorfor? Jackman er jo praktisk talt Wolverine og så længe han gider, ville det da være fuldstændig meningsløst at bytte om på det?

Manden er snart 45, wolverine skulle meget gerne være tidsløs og ikke ældes. Jeg synes han gør det godt, slet ikke det, det må bare ikke gå hen og blive ligesom Arnold med Terminator. Jeg ville også gerne se en anden i rollen, for at se hvad man ellers kan få ud af wolverine karakteren eller en anden vinkel på karakteren. :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#86 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

MOVIE1000 (85) skrev:
Manden er snart 45, wolverine skulle meget gerne være tidsløs og ikke ældes. Jeg synes han gør det godt, slet ikke det, det må bare ikke gå hen og blive ligesom Arnold med Terminator. Jeg ville også gerne se en anden i rollen, for at se hvad man ellers kan få ud af wolverine karakteren eller en anden vinkel på karakteren. :)

Nu ved jeg intet om X-men andet end jeg har set i filmene, men er der ikke ca. 100 andre figurer, man kunne kaste sig over i stedet?
Doctor Last Warning
Gravatar

#87 Slettet Bruger [1046255666] 11 år siden

Jeg var inde og se den i går, i glorværdig 4K i Cinemaxx, fordi 3D er noget prut.

Det er en habil actionfilm, ingen tvivl om det og den er bedre end "X-Men 3" og den første Wolverine-film. Hugh Jackman gør det fint i rollen og selvom det er mange år siden, jeg læste tegneserien, den er bygget på, er der elementer, jeg kan genkende.

Filmens største problem, i hvert fald for mig som tegneseriefan er, at filmen er baseret på første generation af de moderne superheltefilm, altså dem der står på skuldrene af Donners "Superman" og Burtons "Batman".

Selvom "X-Men" og de fleste film i serien stadig er gode film, kan man tydeligt se, at de også er en del af en overgangsperiode, fra Donners "Superman" og faktisk hele vejen til "Iron Man" og jeg vil faktisk også inkludere Nolans Batman-serie som en del af den overgangsperiode.

I den periode er der masser af kompromiser, jeg vil ikke gå i detaljer med dem, men nøjes med at se på X-Men, hvor man maste de mest populære figurer sammen i en slags skabelseshistorie, ændrede på en del figurer, i visse tilfælde ret fundamentalt og lavede et nyt X-Men-univers, der ikke helt var så velovervejet, som det kunne have været, hvor man næsten har holdt sig lidt tilbage med figurerne af forskellige årsager, herunder tekniske.

Da Marvel kom på banen med "Iron Man", kulminerede den udvikling og pludselig fik vi film, hvor der måske var lavet lidt om på baghistorien, men der var ikke gået på kompromis med figurerne, man forsøgte ikke at gøre dem mere "virkelige", men lod dem være præcis så fantastiske, som de er i virkeligheden og præcis "Iron Man" fik en 1. divisions-tegneseriefigur til at ryge op i superligaen (eller hvad det nu hedder i fodboldtermer), da Iron Man aldrig var blandt de mest ikoniske superhelte fra Marvel.

Dét ændrede spillet helt og aldeles og selvom man har forsøgt at føre X-Men-serien i samme retning som "Iron Man" mv., da man lavede "X-Men: First Class" og prøver det samme med "The Wolverine", lider man stadig under de beslutninger man tog for 13 år siden, fx. at Wolverine ikke er helt så sej og dyrisk, som han er i tegneserierne og Hugh Jackman er ikke Wolverine i samme grad, som Robert Downey Jr. er Tony Stark, Chris Hemsworth er Thor osv.

Men altså, når alt kommer til alt, er det stadig en helt fin film og efter "Days of Future Past", kunne det faktisk være ret interessant, hvis de forsøger at lave en hel film med en gammel Wolverine, som i "Old Man Logan".
Gravatar

#88 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Bruno (87) skrev:
Wolverine i samme grad, som Robert Downey Jr. er Tony Stark, Chris Hemsworth er Thor osv.

Det er så DIN mening :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#89 Ispep 11 år siden

DocDoom (88) skrev:
Det er så DIN mening :-)

Er det ikke åbenlyst?
Gravatar

#90 SublimeKen 11 år siden

Det er mere eller mindre den generelle mening blandt folk som er fan af tegneserierne og har læst dem det meste af deres liv :)

Der er selvfølgelig undtagelserne der bekræfter reglen... Men blandt folk som kun har læst nogle få stykker, kun har set tegnefilmene og/eller kun har set filmene, så er han den perfekte Wolverine. Men det er mest pga de ikke ved bedre :)

Skriv ny kommentar: